Китай ще конструира плаващ влак, който обещава да надмине скоростта на въздушния транспорт

В момента най-бързите китайски влакове достигат скорост над 400 км/ч. Страната е в процес на разработки на нов влак с магнитна левитация, предназначен да достигне скорост до 600 км/ч.

Китайският железопътен транспорт на високоскоростни влакове стартира на 23 май, 2012. Целта е да се ускори одобряването на инвестициите в инфраструктура, за да се превъзмогне забавянето на икономиката.

Магнитната технология използва силни електромагнити, които вдигат и задвижват влака напред на въздушна възглавница. Елиминирайки по този начин проблема с триенето между колелата и релсите, влаковете на магнитната вълна могат да достигнат по-големи скорости от конвенционалните локомотиви с по-малко шум и вибрации.

Супер-бързият влак трябва да излезе от производствената линия през 2020 година.

През 2017 г. бяха пуснати в експлоатация високоскоростни влакове на 1300 километровата линия Пекин-Шанхай, което значително намалява времето за пътуване. Те се движат с около 350 км/ч, но прототипът на магнетичния локомотив ще бъде толкова бърз, че може да бъде конкурентна алтернатива на въздушния транспорт.

Пътуването от Пекин до Шанхай, което отнема около четири часа и половина със самолет, включително времето за подготовка за пътуването и около пет и половина часа с високоскоростна железница, може да продължи само три часа и половина по иновативните методи.

Въпреки това, преди да поеме пътници, новият влак, построен в източния китайски град Кингдао, трябва да премине през период на задълбочени тестове.

Бъдещото пътуване с влак

Китай не е единствената страна, която експериментира с технологията на магнетизма. Япония – пионер на високоскоростната железопътна линия, счупи своя собствен рекорд, достигайки 603 км / ч по време на тестването на влак SC Maglev през 2015 г.

Страната изгражда нова магнева линия между Токио и Нагоя, която ще бъде открита през 2027 година. Въпреки че Япония, Южна Корея и западноевропейски страни, включително Франция, Италия, Испания и Германия имат широки високоскоростни железопътни мрежи, Китай има повече от 29 000 км линии – около две трети от общия брой на света.