Китай ще конструира плаващ влак, който обещава да надмине скоростта на въздушния транспорт

В момента най-бързите китайски влакове достигат скорост над 400 км/ч. Страната е в процес на разработки на нов влак с магнитна левитация, предназначен да достигне скорост до 600 км/ч.

Китайският железопътен транспорт на високоскоростни влакове стартира на 23 май, 2012. Целта е да се ускори одобряването на инвестициите в инфраструктура, за да се превъзмогне забавянето на икономиката.

Магнитната технология използва силни електромагнити, които вдигат и задвижват влака напред на въздушна възглавница. Елиминирайки по този начин проблема с триенето между колелата и релсите, влаковете на магнитната вълна могат да достигнат по-големи скорости от конвенционалните локомотиви с по-малко шум и вибрации.

Супер-бързият влак трябва да излезе от производствената линия през 2020 година.

През 2017 г. бяха пуснати в експлоатация високоскоростни влакове на 1300 километровата линия Пекин-Шанхай, което значително намалява времето за пътуване. Те се движат с около 350 км/ч, но прототипът на магнетичния локомотив ще бъде толкова бърз, че може да бъде конкурентна алтернатива на въздушния транспорт.

Пътуването от Пекин до Шанхай, което отнема около четири часа и половина със самолет, включително времето за подготовка за пътуването и около пет и половина часа с високоскоростна железница, може да продължи само три часа и половина по иновативните методи.

Въпреки това, преди да поеме пътници, новият влак, построен в източния китайски град Кингдао, трябва да премине през период на задълбочени тестове.

Бъдещото пътуване с влак

Китай не е единствената страна, която експериментира с технологията на магнетизма. Япония – пионер на високоскоростната железопътна линия, счупи своя собствен рекорд, достигайки 603 км / ч по време на тестването на влак SC Maglev през 2015 г.

Страната изгражда нова магнева линия между Токио и Нагоя, която ще бъде открита през 2027 година. Въпреки че Япония, Южна Корея и западноевропейски страни, включително Франция, Италия, Испания и Германия имат широки високоскоростни железопътни мрежи, Китай има повече от 29 000 км линии – около две трети от общия брой на света.

Сподели
Предишна страницаТеленор спести над 143 тона хартия през 2018 г.
Следваща страницаТрето бебе на CRISPR
Технологичен журналист от 2012 г. със сериозен опит в отразяването на новини за софтуер, мобилни технологии, мобилни приложения. Има в активите си стотици статии по теми като 3G, 4G, 5G, приложенията за iPhone, Android и други популярни платформи, както и множество други сфери.