smartphones

Как избирате следващия си смартфон? Следите топ моделите на пазара, проучвате техническите характеристики и цените? За някой потребители изборът на ново устройство е много лесен – те просто купуват следващия апарат на любимата си марка.

За много от вас това може да изглежда глупаво, но ако се абстрахираме от първоначалната реакция, в този избор има известна логика. Ползвайки една и съща марка устройства, потребителят привиква към специфичните й особености, интерфейс и функции.

WSJ-Loyalty-Survey-2013

Както вече разбрахме, най-лоялни са потребителите на Apple, но как стоят нещата при останалите марки? Проучване на Wall Street Journal, проведено през 2013 година сред 3000 потребители от САЩ, Австралия и Великобритания отговаря на този въпрос.

Samsung е на второ място в класацията след Apple с 58% потребители, които са заменили старото си устройство с по-ново от същата марка. Следва я прекият й конкурент в лицето на LG с 37% лоялни потребители, Nokia има 33%, НТС – 30%, Sony – 24%, Motorola – 22% и в дъното на класацията остава BlackBerry с 21%.

От къде идват големите разлики? При Apple положението е ясно, потребителите просто нямат избор, ако ползват iOS, тъй като тя не се предлага от друг производител. Според проучванията 24% от използващите iOS са сменили операционната система, отчитайки като последствие невъзможността да прехвърлят вече закупените си приложения.

При Android устройствата нещата стоят по малко по-различен начин. Впечатляващо е да видим почти 60% потребители, лоялни на Samsung, при огромния избор на устройства с тази операционна система.

Леко изненадващо е предпоследното място на Sony, но като се има предвид, че е разглеждан предимно американския пазар, където проникването на марката не е така силно, както в Европа, можем да приемем ниския резултат. LG не ни изненадва, компанията наистина започна да прави качествени устройства след Nexus 4 и ако подобри маркетинговата си стратегия, може би догодина ще успее най-после да изпревари или поне да достигне прекия си конкурент Samsung. HTC също се радва на голяма подкрепа и лоялност от страна на потребителите, имайки предвид нестабилното положение на компанията напоследък и лошите и финансови резултати. Това може би се дължи на последователното пускане на водещите й устройства в повече държави по света.

Едно от големите предимства за потребителите на Android устройства е свободата да сменят марката, без да изгубят своите закупени приложения, а това съвсем не е за пренебрегване. Също така можем да отбележим силната поддръжка от страна на разработчиците, създаващи къстъм софтуер, което е едно от най-големите предимства на операционната система пред прекия й конкурент в лицето на iOS.

Вие сменихте ли марката през последната година?