Spotify скоро ще наруши своята традиция. Потребителите, които си плащат и тези, които не си, ще бъдат с доста по-различни права. Freemium вече няма просто да слушат реклами и да чакат шъфъла да пусне любимата им песен. Те няма да имат достъп до повечето новоизлезли албуми.

Шведите не правят това, защото го искат. Ако следите новините покрай компанията, тогава знаете, че много издателски компании изобщо не харесват това, че хората слушат музиката на клиентите им безплатно. Проблемът обаче е, че по този начин Spotify губят правата на доста големи албуми, което, разбира се, не е добре за бизнеса.

Компанията се съревновава с Apple Music и Tidal на Джей Зи. Въпреки това, акциите на Spotify не спират да растат. По-рано този месец бройките достигнаха 50 милиона потребители с premium акаунт и още поне 50 милиона потребители, които не си плащат и ползват услугата поне веднъж месечно. Това доста надвишава успехите на Apple, които има 20 милиона, и Tidal, които са със скромните 3 милиона.

И все пак 2016 беше година, в която излязоха много големи албуми. Риана, Дрейк, Бионсе, Канйе Уест и други продадоха албумите си първо на Apple Music или Tidal, което определено не беше добре за Spotify. Потребителите на услугата трябваше да търсят торенти или да чакат да пуснат песните на любимите им артисти в YouTube.

Spotify все пак се опитваше да избегне неизбежното, като започна да промотира артистите чрез реклами, както и да се опитва да увеличи продажбата на билети за концертите на звездите (ако ползвате Spotify, сте видели тези промени).

Не е ясно кога ще настъпят промените, но е сигурно, че в близкото бъдеще разликите между freemium и premium ще се усещат доста повече от преди.