Google обяви, че през 2018, ще сложи край на не-пропускливите половин минутни реклами, които се появяват преди YouTube видео. Компанията ще се фокусира повече над рекламни формати, които да са повече в плюс както за рекламодателите, така и за тези, които ги гледат.

„Ангажирали сме се с предлагането на по-добри и смислени реклами на онлайн потребителите. Като част от този проект, решихме да спрем 30-секундните реклами, които не могат да се пропускат догодина, като се фокусираме над формати, които ще са по-добри и за двете страни“, споделя представител на Google.

Това безспорно са добри новини, но те въобще не ни казват, че абсолютно всички реклами, които не могат да бъдат „скипнати“ ще бъдат спрени. Тези, които са по 15 и 20 секунди все още ще си ги има. Вероятно ще ви се появяват повече от онези досадни шестсекундни „bumper ads“ вместо онези, които можете да пропуснете след пет секунди. И да повторим… Промяната не се очаква да влезе в сила преди 2018 година, така че има още много месеци докато това стане.

Ако обаче премахнат и „непремахваемите“ реклами, които се появяват по средата на дадено видео, със сигурност чакането ще си заслужава… Иначе – не.