Действително ли е така

Гуруто на Xbox обясни позицията си към интригуващата технологията. Той се опита да представи идеята на Xbox около VR и нужното ни търпение относно въвеждането на тази екстра.

Чакането си е заслужавало

Microsoft планира да пусне невероятни VR очила за конзолата си Xbox Series X. Компанията има предишни итерации за изграждане на такива. VR съдържанието бавно, но сигурно прераства в стойностно предложение. Визията на Xbox за бъдещето на игрите е да постави марката отново на върха в индустриалните войни. Плануваните краткосрочни и дългосрочни цели включват въвеждането на VR.

Бъдещето на Xbox е в неговата серия Games Pass. Достъпността на поточната платформа Project xCloud е внимателен балансиращ акт на няколко нива. Той вероятно ще варира от достъпна 4K конзола за масите и по-взискателна машина за ентусиасти, които искат да огледат всяко стръкче трева и вода. Тези планове рисуват оптимистична картина за по-голяма конкуренция в индустрията. Целта на марката беше именно тази през последните няколко десетилетия.

Въпросът кога традиционните поточни игри ще бъдат достатъчно добри, остава без отговор дори след пускането на платформата Stadia на Google. Добавянето на VR изисква производителност дори извън базовите стандарти, които очакваме на този етап.

VR в Xbox

Какво би станало с VR на две нива при конзолите Xbox? Пропастта между базовия PS4 и PS4 Pro често е проблем за разработчиците. Последната е по-способна да поддържа качеството на оригиналните заглавия на PC. Без съмнение предстои несигурност за игровата дейност на Microsoft. Неговата мисия да обърне преимуществата е една от грубите амбиции. Но несигурните води на виртуалната реалност, могат да се окажат прекалено бурни за тази експериментална фаза.

Microsoft на този етап отстоява увереността, че VR тепърва предстои да навлезе масово в публичните пространства. Това е свързано с по-големи разходи, които не все може да си позволи на този етап. Дотогава какво може наистина да се спечели от играта? Самостоятелната природа на Quest показва, че външните тракери трябва да преминат. Но това са неща, които самият Microsoft вече знае.

Преди и сега

Xbox като марка, има история за своето време. Microsoft не се включи в бизнеса с конзоли, докато Nintendo и Sony не издадоха втората си 3D игрална машина. Вярно е, че трябваше да се играе първото поколение на Xbox, но последващата 360 конзола убедително оглави класациите пред Sony за удоволствие на феновете.

Ако PSVR и Quest да продължат да работят за усъвършенстване на VR, това може да повтори предходната ситуация. Тогава пътят към експлозивна печалба е ясен. Ако подобрението на игрите бъде въведено под формата на очила, които поддържат както Xbox One Series X, така и персонални компютри, това ще е хит. Microsoft вече притежава студия с VR опит. Няма да отнеме много време, за създаването на завидна стабилност на игрите и успешно конкуриране със Sony и Facebook.

Microsoft е достатъчно предвидлив да не се стреми към това твърде рано. В началото на 2020 г. изглежда съвсем сигурно, че VR няма да стигне до масовата аудитория, поне през следващите няколко години. Ако все пак индустрията успее да го изпревари, това ще смени тактическите ходове на всички производители.