То ще притежава по-евтина технология
Притежаваната от Alphabet компания Waymo разкри подробности за най-новата си технология за самостоятелно управление от поколение 6. Вече има нов хардуер и софтуер, интегрирани в електрическите превозни средства Geely Zeekr. Waymo би трябвало да се справя с по-широк спектър от метеорологични условия, без да изисква толкова много скъпи камери и сензори.
Вицепрезидент по инженерството на Waymo сподели, че екипът е уверен в реализиране на новото поколение на пазара много по-бързо от предишното. Това се дължи на напредъка в технологията за машинно обучение и производителността на полупроводниците.
Първи стъпки
Търговската услуга за роботаксита на Waymo стартира за първи път в края на 2018 г. в САЩ. Преди това компанията интегрира системите си без водачи в хибридните миниванове Chrysler Pacifica и напълно електрически SUV Jaguar I-PACE.
Ръководителите споделят подробности за предстоящите автомобили, докато Waymo работи за мащабиране на съществуващата си услуга. Waymo One ще бъде разпространена в рамките на градовете Сан Франциско, Финикс, Остин, Тексас и Лос Анджелис.
Днес Waymo осигурява около 50 000 платени пътувания без шофьор седмично, предимно в Сан Франциско и Финикс. През юни компанията се отказа от списъка си с чакащи и реши да превозва всички потребители в Сан Франциско. Waymo е осъществил повече от 2 милиона пътувания до момента.
Нови инвестиции
Миналия месец Alphabet обяви, че ще инвестира нови 5 милиарда долара в отдела си за автономни превозни средства. Капиталът ще се използва най-вече за мащабиране и добавяне на нови роботаксита към гамата, след като тестването и валидирането на поколение 6 приключи.
Zeekr се хвали с интериор, който може да се окаже по-достъпен за някои пътници. Той включва ниско стъпало и висок таван с повече място за краката между редовете седалки, наред с други функции.
Употребата на сензори
Waymo продължава с разработването по поръчка на сензори и софтуер, включително лидар, радар и други, които са монтирани около Zeekr по начин, който дава на системата на автомобила 360 градусов изглед на препятствията, които да идентифицира и избягва. Сензорите разполагат и с чистачки, които ги почистват от мръсотия и валежи.
Waymo е намалил броя на камерите на борда от 29 на 13 и лидарните сензори от пет на четири. Това се прави, за да се сведат разходите до минимум. Сега компанията тества поколение 6 по обществени пътища с професионални шофьори на борда на превозните средства.
Конкуренцията
Въпреки че комерсиалните роботакси услуги от Didi и Pony.ai работят успешно в Китай, Waymo засега е изправен пред малка конкуренция в САЩ. На вътрешния пазар Cruise, собственост на GM, претърпя неуспехи. Те временно извадиха безпилотните му превозни средства от пътищата, докато Uber и Ford прекратиха по-ранните усилия без шофьори. Тесла все още не е пуснала кола без шофьор, но планира да представи своето специализирано роботакси през октомври.