То ще притежава по-евтина технология

Притежаваната от Alphabet компания Waymo разкри подробности за най-новата си технология за самостоятелно управление от поколение 6. Вече има нов хардуер и софтуер, интегрирани в електрическите превозни средства Geely Zeekr. Waymo би трябвало да се справя с по-широк спектър от метеорологични условия, без да изисква толкова много скъпи камери и сензори.

Вицепрезидент по инженерството на Waymo сподели, че екипът е уверен в реализиране на новото поколение на пазара много по-бързо от предишното. Това се дължи на напредъка в технологията за машинно обучение и производителността на полупроводниците.

Първи стъпки

Търговската услуга за роботаксита на Waymo стартира за първи път в края на 2018 г. в САЩ. Преди това компанията интегрира системите си без водачи в хибридните миниванове Chrysler Pacifica и напълно електрически SUV Jaguar I-PACE.

Ръководителите споделят подробности за предстоящите автомобили, докато Waymo работи за мащабиране на съществуващата си услуга. Waymo One ще бъде разпространена в рамките на градовете Сан Франциско, Финикс, Остин, Тексас и Лос Анджелис.

Днес Waymo осигурява около 50 000 платени пътувания без шофьор седмично, предимно в Сан Франциско и Финикс. През юни компанията се отказа от списъка си с чакащи и реши да превозва всички потребители в Сан Франциско. Waymo е осъществил повече от 2 милиона пътувания до момента.

Нови инвестиции

Миналия месец Alphabet обяви, че ще инвестира нови 5 милиарда долара в отдела си за автономни превозни средства. Капиталът ще се използва най-вече за мащабиране и добавяне на нови роботаксита към гамата, след като тестването и валидирането на поколение 6 приключи.

Zeekr се хвали с интериор, който може да се окаже по-достъпен за някои пътници. Той включва ниско стъпало и висок таван с повече място за краката между редовете седалки, наред с други функции.

Употребата на сензори

Waymo продължава с разработването по поръчка на сензори и софтуер, включително лидар, радар и други, които са монтирани около Zeekr по начин, който дава на системата на автомобила 360 градусов изглед на препятствията, които да идентифицира и избягва. Сензорите разполагат и с чистачки, които ги почистват от мръсотия и валежи.

Waymo е намалил броя на камерите на борда от 29 на 13 и лидарните сензори от пет на четири. Това се прави, за да се сведат разходите до минимум. Сега компанията тества поколение 6 по обществени пътища с професионални шофьори на борда на превозните средства.

Конкуренцията

Въпреки че комерсиалните роботакси услуги от Didi и Pony.ai работят успешно в Китай, Waymo засега е изправен пред малка конкуренция в САЩ. На вътрешния пазар Cruise, собственост на GM, претърпя неуспехи. Те временно извадиха безпилотните му превозни средства от пътищата, докато Uber и Ford прекратиха по-ранните усилия без шофьори. Тесла все още не е пуснала кола без шофьор, но планира да представи своето специализирано роботакси през октомври.

Сподели
Предишна страницаНови модели AirPods
Следваща страницаНовият Geekbench AI бенчмарк може да тества производителност
Технологичен журналист от 2012 г. със сериозен опит в отразяването на новини за софтуер, мобилни технологии, мобилни приложения. Има в активите си стотици статии по теми като 3G, 4G, 5G, приложенията за iPhone, Android и други популярни платформи, както и множество други сфери.