sony_Xperia_C3_White_Design

Историята по повод скандалното изпращане на лични данни до сървъри в Китай продължава. След като първоначално във форумите на Sony се разбра за масовото наличие на Baidu в системното приложение “My Xperia”, ние ви съобщихме за случилото се. Припомняме, че много потребители на устройства от японския гигант са забелязали, че системното приложение изпраща данни до сървъри в Китай без тяхно знание и разрешение. Засегнатите устройства работят с версиите Android Kitkat 4.4.2 и 4.4.4, а изпращането на данни се случва без дори да се инсталира допълнително приложение.

ВИЖ ОЩЕ: Internet Archive ви дава възможност да играете класическите видео игри безплатно от вашия компютър

От Sony ни изпратиха официално становище, в което съобщават своята позиция. В него се казва, че приложението “My Xperia” се използва за проследяване на смартфона и позволява той да бъде намиран и заключван в случай на загуба или открадване. Sony категорично отхвърля твърденията, че се изпращат потребителски лични данни и файлове и заявява, че няма заплаха за сигурността и личната неприкосновеност.

“My Xperia” има възможност да използва система за съобщения от Google и от Baidu в едно общо системно приложение, което позволява по-голяма гъвкавост и работа в глобалния пазар на мобилните технологии. Системата на Baidu за съобщения се използва от много разработчици, а основните сървъри са били преместени в Китай заради увеличения брой потребители.

По повод нарасналите тревоги на потребителите и медиите от Sony коментира, че приложението “My Xperia” автоматично избира по-подходящата услуга (Google или Baidu) в зависимост от местоположението. Компанията обяви, че ще пусне скоро ново обновление за засегнатите устройства, което ще даде възможност на потребителите сами да изберат коя система за съобщения да използват, ако изборът на Baidu ги притеснява.

Радваме се, че от Sony бързо отговориха на въпросите на загрижените потребители и успяха да успокоят една голяма част от тях.