
Стартира тестът на американската пощенска служба
Пощенската служба на САЩ започна двуседмичен тест за транспортиране на поща в три югозападни държави, използвайки камиони, които се движат самостоятелно. Това е гигантска стъпка напред в усилията за комерсиализиране на автономната технология за превоз на товари.
Пощальонът е тук
Самостоятелното камионно превозно средство е именувано TuSimple. Камионите, които се управляват самостоятелно, ще започнат да разнасят поща между съоръженията на USPS във Финикс и Далас, за да видят как зараждащата се технология може да подобри времето за доставка и разходите. Превозните средства ще бъдат наблюдавани първоначално от водач на безопасността, който ще седи зад волана, за да се намеси, ако е необходимо, и инженер, който ще се вози на пътническата седалка.
Скоростни отсечки
Ако тестът бъде успешен, той би означавал постижение за автономната индустрия на шофиране. Това е и възможно решение на проблема с недостига на водачи, както и регулаторните ограничения, пред които са изправени превозвачите на товари в цялата страна.
Пилотната програма включва пет обиколни пътувания, всяко с обща дължина над 3200 км или около 45 часа шофиране. Не е ясно дали доставката на поща със самостоятелно управление ще продължи след двуседмичния изпитателен срок.
Работата с TuSimple е първата инициатива в автономния транспорт на дълги разстояния. Всичко това е серия от изпитания, като част от усилията да се оперира с бъдещ клас превозни средства, включващи новите технологии.
Разходите по иновативния метод за пощенски доставки се очаква да бъдат покрити от приходите на пощенските услуги и други продукти. TuSimple е набрал 178 милиона долара от частно финансиране, включително от производителя на чипове Nvidia Corp и китайската онлайн медийна компания Sina Corp.
Камионите ще се придвижват по главните магистрали и ще преминават през Аризона, Ню Мексико и Тексас.
Дългите пробези не могат да бъдат извършени от самостоятелен шофьор, което означава, че трябва да има няколко водачи на превозното средство, за да се изпълнят поставените цели.
Стремежът е да се премахне необходимостта от водачи, което от своя страна освобождава спедиторите и превозвачите на товари от ограниченията на влошаващия се недостиг на такива.
Американските транспортни асоциации прогнозират недостиг на 174 500 шофьори до 2024 г., поради застаряващата работна сила и трудността да се привлекат по-млади. Нов закон за безопасността, който изисква от шофьорите на камиони да регистрират по електронен път своите километри, допълнително ограничава бързината и ефективността на транспортирането на стоки.
Свързването на TuSimple с USPS бележи постижение за нововъзникващата индустрия за камиони и следва шведската компания Einride за доставка на товари с електрически камиони без шофьори.
Предимство пред автомобилите
Цената показва, че камионите със самостоятелно управление имат предимства пред леките автомобили, включително относителната лекота на работа на междудържавни линии в сравнение с градските центрове. Така се намаляват изискванията за картографиране и предизвикателствата пред безопасността, свързани с пешеходците и велосипедистите.