Макар да представя само четири от игровите класове в Dungeons & Dragons Next, стартовият пакет се справя прекрасно с поднасянето на концепцията за специализирането на всеки персонаж в нещо като клас. На гърба на листовете с предварително създадените персонажи, които са пет на брой, са поместени правилата за повишаване на нива, както и новите умения, които съответният клас получава. Самите листове са предварително попълнени за ваше улеснение, като е оставено празно само мястото за името на персонажа. Това ще ви помогне да навлезете в играта, защото можете да се потопите направо в приключението, без да се налага да научавате всички правила за създаване на герои.

dungeons & dragons 9
Можете сами да си направите герой.

Ако имате проблеми със самият role playing елемент или просто не сте играли подобни игри, ще бъдете приятно изненадани, защото всеки от петте предварително създадени героя има доста детайлно описана индивидуалност, която да следвате, а значението на неговата раса, клас и собствена история ви дават доста ясна представа за това, кой сте и каква е вашата цел. Разбира се, ако не ви харесват тези персонажи или просто искате да си създадете такъв по свой образ и подобие, можете да използвате правилата от Player’s Handbook и да ползвате всички дванадесет класа в основното приключение.

Тъй като в стартовия пакет ще намерите дори и зарове, единственото допълнително нещо, което ще ви е нужно, за да започнете да играете Dungeons & Dragons, са моливите – играта е толкова достъпна, че ви трябва само Starter Set-a и едно пътуване до Икеа. Това, което исках да кажа с безплатната реклама на мебелен магазин обаче е, че в петото издание Wizards са премахнали фокуса от миниатюрите, grid-based битките и превръщането на D&D в настолна, а не ролева игра. Връщането към корените на жанра, а именно така наречения theater of mind или с други думи – използването на въображение, определено е сред най-силните страни на новото издание.

Eдинственото допълнително нещо, което ще ви е нужно за да започнете да играете Dungeons & Dragons, са моливите!

То успява именно там, където D&D 4Е се провали – в освобождаването на играчите от ненужните правила и конкретика на всяка ситуация, умение, противник. Вместо това, новото издание оставя въображението на вас и вашия Dungeon Master огромна част от подробностите на приключенията ви, а именно те са това, което прави подвизите на различните групи уникални. Правилата, разбира се, не са оставени на заден план, защото без тях D&D би била прекалено абстрактна. Основното при тях е, че са максимално опростени, без да се губи дълбочината и да се орязват прекалено много механиките, които били основна част в различните издания.

Резултатът е един продукт, който се различава коренно от предишния, но донякъде наподобява считаното от много от феновете за най-добро D&D 3.5. Голяма част от уменията, както и редица от ситуационните правила, които преди се ползваха рядко, а за сметка на това затормозяваха играчите със запомнянето им, са премахнати в полза на една много елегантна и проста механика. Става дума за т.нар. advantage и disadvantage rolls, които са едно от големите нововъведения в изданието. Всеки път, когато хвърляте двадесетстенния зар за атаки, умения или магии, вашият Dungeon Master може да ви инсруктира да добавите към него още един d20, ако имате преимущество в конкретната ситуация. След като хвърлите заровете, можете да запазите по-големия резултат. По подобен начин действат и disadvantage хвърлянията, с тази разлика, че винаги трябва да запазите по-ниския.