
Започват тестове на ново зарядно устройство
Електрическите превозни средства претърпяха многобройни промени през последното десетилетие. Сега те са превъзходна алтернатива на двигателите с вътрешно горене. Тихи са, произвеждат незабавен въртящ момент и имат грубо утроена енергийна ефективност в сравнение с въглеводородно задвижване.
Къде е проблемът тогава?!
Зареждането на EV батерия отнема повече време, отколкото зареждането на резервоар с течно гориво. Дори най-бързото зареждане все още се нуждае от 18 минути, за да достигне от 10 до 80% състояние на заряд. Повечето автомобили се нуждаят от 30 до 40 минути за пълен заряд.
Тези дълги периоди за зареждане са една от движещите сили зад интереса към електромобилите с водородни горивни клетки. Това се наблюдава въпреки ужасните загуби на ефективност, свързани с производството и използването на това гориво спрямо простото съхраняване на електричество в батерия.
Нови решения
Понастоящем най-мощните бързи зарядни устройства, от които водачът на електромобил може да се възползва на път, достигат до 350 kW. Това е повече, отколкото всяко електромобилно устройство може да приеме. Но още по-мощни DC зарядни устройства са в процес на разработка, като това, което Nxu внедрява в Аризона.
Потребителите на електромобили търсят решения за зареждане, които са надеждни, последователни и удобни. Днес те често получават само едно от тези три условия, ако изобщо имат такова, когато зареждат превозните си средства. Nxu има за цел да изпълни и трите, като създаде мощна система за зареждане Nxu One.
Nxu One
Nxu е проектирала системата за зареждане Nxu One. Тя е в състояние да поддържа огромни количества мощност. До 4,5 MW двупосочна постоянна мощност, твърди компанията. Това е много повече, отколкото може да приеме всеки настоящ EV.
Nxu започва публични тестове на новото зарядно устройство, едно от които се намира извън производствения завод на компанията. Всеки EV, който поддържа щепсел за комбинирано зареждане, може да използва зарядното устройство.
Това е щепселът проектиран от Tesla, който през последните няколко месеца навлезе бързо в останалата част от EV индустрията. Изглежда той ще бъде доминиращият уред за зареждане на EV през 2025 г. Nxu споделя, че ще поддържа щепсели NACS, както и собствен конектор NXuOne в бъдещи станции за зареждане. Първият от тях ще бъде разположен в Quartzsite, Аризона, като строителството е планирано за 2024 г.