Горещ продукт или нагорещена джаджа?
С такова нетърпение очаквахме поредната иновация от Apple. Заклетите фенове не се интересуват от спецификациите. За тях е по-важно да имат най-новия продукт. Още със своя старт, сравнително ниската цена (на база миналогодишната) ни подсказа, че трябва да обърнем специално внимание. Изглежда, че най-новият смартфон на компанията е буквално твърде горещ, за да бъде подложен на сериозна работа. Първите потребители се оплакват, че новоиздаденият iPhone 15 се нагрява до такава степен, че е твърде горещ за задържане.
Някои от собствениците дори са се осмелили да замерят температурните постижения на мобилното устройство. Не можем да заложим на истината, но фантастичните 42 градуса по Целзий определено ни карат да се замислим.
Решението на Apple
Едноименната компания веднага зае отбранителна позиция. За да охлади телефона и оплакванията на клиентите, Apple обеща да пусне софтуерна актуализация. Гигантът хвърли вината за прекомерната топлина върху приложения с грешки, проблеми с iOS 17 и повишена софтуерна активност по време на периода за настройка. Все пак не сме очаквали да признаят своя по-голяма грешка в производството.
Едно от съобщенията гласи, че устройството може да се чувства по-нагрято през първите няколко дни след настройване или възстановяване поради повишена фонова активност. Дали това е така?
Труден пазар
Може ли силно нашумялата титаниева обвивка на iPhone 15 да е фактор, който изостря проблема? Някои анализатори считат, че основна причина по-вероятно са компромисите, направени в дизайна на термичната система за постигане на по-леко тегло. Такива са намалената площ на разсейване на топлината и използването на титаниева рамка. Всичко това се отразява негативно на топлинната ефективност. Усилията за намаляване на градусите може да навреди на производителността и в крайна сметка ще повлияе и на продажбите.
Как работи титанът?
Титанът е лош проводник на топлина в сравнение със стоманата, използвана в предишните модели на iPhone. Това води до спекулации, че влияе върху разсейването на топлината на телефона. Но Apple продължава да настоява, че титаниевото тяло не трябва да е виновник.
Въпреки драмата, се съобщава за опашки пред вратите на магазините на Apple. Според компанията телефонът се продава като топъл хляб. Обещаната софтуерна актуализация обаче все още не е реализирана, така че е невъзможно да се каже дали ще се справи успешно с проблема относно нагряването на телефона.