Apple-iPhone-6-and-iPhone-6-Plus-official-picture-10

Ново проучване на Kantar Worldpanel comTech показва доста впечатляващ скок в пазарния дял на Apple след пускането на новите iPhone 6 и iPhone 6 Plus. Данните са за тримесечен период, до октомври, и показват, че американската компания е станала доста по-популярна сред потребителите в големите европейски пазари (Германия, Испания, Италия, Великобритания и Франция. ) – 5.9% или 20.7% общо.

ВИЖ ОЩЕ: КИТАЙСКА КОМПАНИЯ ТВЪРДИ, ЧЕ ДИЗАЙНЪТ НА IPHONE 6 Е КОПИЕ НА ТЕХЕН ПАТЕНТ

Тези резултати не са никак лоши, но тук не говорим за някакъв драстичен скок. Все пак, всички знаем, че Apple пуска по един флагман на година, което означава, че е логично феновете на компанията се тъплят в магазините в точно конкретния период от три месеца. Ситуацията тук обаче не е точно такава. Ако погледнем по-обстойно данните на Kantar от предишни години за същия отрязък от време, ще видим, че на посочените пазари е имало доста малко увеличения в дяла на iOS.

Тук говорим за доста сериозен скок, който може би се дължи на представянето на iPhone 6 Plus. За пример, във Великобритания дялът на Apple се е увеличил с малко повече от 1% – от  27.5% до 28.7% за трите месеца до октомрви 2013 г., докато тази година промяната е от 27.1% на 39.5%. В САЩ виждаме почти идентична ситуация с 11% увеличение (30.1% до 41.5%) за 2014 г.

screen-shot-2014-12-03-at-12-04-35