
Оптимизацията на сайтове за мобилни устройства вече ще бъде един от основните фактори за Google при класацията на резултати от търсене от смартфон. Тези, които са оптимизирани за по-малки екрани, ще имат по-голямо предиство в сравнение със страниците, предназначени единствено за десктоп. Това правило ще важи само при търсене от мобилен телефон.
Google обяви плановете си още през февруари, давайки на разработчиците време, за да се подготвят. От днес това правило вече влиза в сила. „Сега търсещите могат лесно да намерят качествени и подходящи резултати, където текстът се чете, без да се налага зуум, местата, където трябва да се натисне, са правилно разпределени, а страниците не показват несъвместимо съдържание или хоризонтално скролване“, написа Google в блог пост. Тези промени при търсене ще бъдат приложени за всички езици и всички държави, където компанията работи.
Google добавя, че този ъпдейт няма да промени топ резултатите при всяка заявка за търсене – ако съдържанието в даден сайт е по-подходящо на тъсената от вас фраза, то най-вероятно ще бъде с приоритет, независимо от това как изглежда страницата на смартфон. „Ние ще продължим да използваме различни сигнали за класиране на резултатите“, пише компанията. Таблетите са с по-големи дисплеи, като по-този начин те доста се доближават до сърфирането на десктоп машини, така че политиката за оптимизацията няма да се отнася за тях.
Тази промяна със сигурност ще се отрази доста драстично на търсенето, генерирано от смартфони. За сайтовете, които имат оптимизация за тези устройства, това ще има доста положителен ефект, но останалите ще бъдат изместени, докато не се актуализират. Може да проверите дали даден сайт отговаря на новите условия чрез този инструмент, който бързо сканира дизайна му и показва къде се класира той според критериите на Google.