25 пъти по-ефективен електромобил

Всички сме отворени към идеята да караме по-икономични и щадящи околната среда превозни средства. Но ако това означава да треперим всеки път, когато искаме да изминем малко повече километри, къде остава удоволствието от икономията. Това важи в пълна сила за нашата страна поради липсата на добре изградени зарядни станции. Дали не ни очаква пробив?

Надежда за потребителите

Екип от студенти-инженери в Мюнхен постигна нов световен рекорд. Те са изобретили най-бързото електрическо превозно средство. Колата е наречена muc22. Умаленото купе допринася допълнително за ефективността. Само с едно зареждане, колата е изминала 2574 км. За целта не е използвана дори слънчева енергия. Тя притежава много по-малък капацитет на батерията от познатите ни plug-in хибриди – само 15,5 kWh.

Спецификациите на автомобила са шокиращи. Те преминават всички граници на очакваната скала. Опростеният EV тежи само 170 кг. Оптимизираната за въздушния поток форма има загладени задни колела и коефициент на съпротивление само 0,159. Тя притежава малка предна част. Висока е 1000 мм и широка 1200мм. След тези цифри не е трудно да си представим обещаните километри.

Електрически постижения

При своя дебют колата е разполагала с чифт електрически мотори с мощност от 440 W. При сегашния рекорд на разработката са използвани само 400W. За сравнение днес може да си позволите Мазда МХ-30, която е 268 пъти по-мощна от новото изобретение.

Моторът на muc22 е с постоянен магнит. Колата притежава инвертор от галиев нитрид. Най-често може да видите силициево карбидни, които се подвизават в масовите автомобили.

Тестът се е провел в празен хангар на летище Мюнхен. Така са избегнати всякакви влияния на времето. Предишният рекорд е бил 1609 км. Сега екипът от пилоти достигна това разстояние след четири дни и тъй като батерията е притежавала още заряд, те са продължили да шофират. Всички данни са счупили познатите рекорди с 60%. Някои от най-ефективните електрически автомобили, които можем да си купим днес са Hyundai Ioniq 6 и Lucid Air.

Масово производство

Всички очакваме тези резултати много скоро да започнат да се подобряват. Още следващата година Mercedes възнамерява да пусне електрически CLA. Той ще използва технологията за задвижване, демонстрирана от концепцията Vision EQXX. Миналата година тя измина 1202 км с едно зареждане по обществени пътища. Ars получи шанс да изпробва EQXX на тестова писта. Забележителна е ефективността на друг модел, който за разлика от драматичния EQXX беше компактен SUV от B-класа.

Сподели
Предишна страницаПлановете на Toyota
Следваща страницаЛечение на множествена склероза
Технологичен журналист от 2012 г. със сериозен опит в отразяването на новини за софтуер, мобилни технологии, мобилни приложения. Има в активите си стотици статии по теми като 3G, 4G, 5G, приложенията за iPhone, Android и други популярни платформи, както и множество други сфери.