
Изборът на подходящ и надежден куриер има важно значение за успешната реализация на eCommerce пратки. Коректното спазване на срока на доставка е един от факторите, които влияят значително на клиентската удовлетвореност и лоялността на потребителите към даден онлайн магазин. В следващите редове ще разгледаме най-важните критерии, които трябва да вземете под внимание, когато избирате eCommerce куриер, с когото да работите.
Обслужвани дестинации и време за доставка
Първото нещо, което трябва да проверите, е дали куриерът, с който планирате да се договорите, доставя до всички зони, които ви интересуват. Добре е да предлага бързи и икономични локални доставки, национални доставки с фиксирани срокове и възможност за проследяване, както и международни доставки с конкурентни тарифи и надеждно митническо обслужване. Бързината и надеждността на доставката на вашите eCommerce пратки може да се превърне в конкурентно предимство за бизнеса ви.
Разходи и ценообразуване
Разходите за транспортиране на вашите стоки до техните клиенти може съществено да повлияят на цената, на която ги предлагате. Постарайте се да се договорите с eCommerce куриер, който може да предложи качество на доставките на приемлива цена, която да не повляе съществено на ценообразуването във вашия онлайн магазин. Договорете се за отстъпки при по-голямо количество на подадените пратки за разнос. По този начин ще може да предложите на клиентите си вариант за безплатна доставка за поръчка над определена стойност.
Проследяване на пратките и технологични решения
Надеждните и лесни за използване системи за проследяване на eCommerce пратки имат важно значение, както за търговци, така и за клиенти. Постарайте се да откриете куриер, който предлага проследяване в реално време на всяка доставка и възможност за получаване на SMS или имейл известия с информация за хода ѝ. Добре е също той да е внедрил различни полезни технологични решения в дейността си, които да улесняват значително процеса.
Гъвкавост на доставките
Трябва да имате възможност за избор между различни опции на доставка за вашите eCommerce пратки съобразно техните характеристики и изискванията на клиентите. Обичайните варианти са стандартна и експресна доставка до адреса на клиента. Добре е също да има възможност за доставка до офис или автомат, от където клиентите да получат своите поръчки в удобно за тях време. Избраният от вас eCommerce куриер трябва да поддържа различни начини на разплащане, както и да дава възможност за изпращане на пратки с наложен платеж, което е предпочитан вариант за доста клиенти.
Управление на върнатите пратки
Връщанията и подмяната на стоки са неизбежна част от онлайн търговията. Договорете изрично с куриера как ще се процедира в такива случаи. Постарайте се да гарантирате за своите клиенти лесен и удобен процес за връщане на стоките и минимални разходи за тази услуга. Когато са наясно, че могат безпроблемно да върнат или подменят заявените от тях стоки, потребителите са доста по-склонни да пазаруват и по-бързо завършват поръчките си.
Репутация и клиентска поддръжка
Задължително проверете репутацията на даден eCommerce куриер, преди да се договорите с него за обслужване на вашия бизнес. Запознайте се с отзивите за дейността му от клиенти, които вече са използвали услугите му. Прочетете споделените мнения по въпросите как реагира при проблеми и гарантира ли бърза комуникация с клиентите. Имайте предвид, че куриер с лоша репутация, може да повлияе негативно на вашия бизнес и имиджа му пред клиентите, така че бъдете много внимателни и прецизни при преценката си.
Изборът на eCommerce куриер е стратегическо решение, което има голямо значение за успеха на вашия онлайн магазин. Разгледайте внимателно цените, обхвата, технологичните възможности и надеждността на услугите, които се предлагат в сектора. Един добър куриер ще ви помогне да оптимизирате логистиката, да намалите разходите и да разширите мрежата си от доволни и лоялни клиенти.