
Apple отново захапа Android – този път със специална уеб страница, която грижливо изтъква защо потребителите предпочитат iPhone, бегло намеквайки за недостатъците на конкурентните устройства с Android. При това в един доста удобен момент за антиреклама, предвид официалното представяне на Samsung Galaxy SIV през миналата седмица.
iPhone: лесен за използване и харесван от всички
На своята специална рекламна страница, Apple обяснява колко много потребителите харесват iPhone заради лекотата му на използване и богатата му функционалност. Подкрепено с доказателства от пазарни проучвания на водещи аналитични компании в технологичния сектор:
Явно любовта може да бъде измерена. В осем последователни проучвания на J.D. Power and Associates – тоест всяко проучване на компанията от представянето на iPhone насам, iPhone углавява първото място за „най-висока потребителска оценка сред смартфоните“. iPhone се класира на челна позиция за производителност, продуктов дизайн, функционалност и леснота на ползване.
Интересното е, че Apple вече разпраща специалната си страница по имейл на настоящи клиенти.
На върха, но докога?
Напоследък изглежда, че Apple има немалка промяна в стратегията си. През последните няколко години, компанията не обръщаше никакво внимание на своите конкуренти. В дигиталния свят витаеше едно чувство, че тя е над всички останали и няма никакво намерение да погледне надолу. Ситуацията бе проста: Apple създава, а останалите просто последват.
Но това вече е различно. След като Samsung най-накрая създаде смартфон, който всеки потребител (който няма iPhone) иска в лицето на Galaxy, Apple стана по-агресивен в промотирането на своя продукт.
Дизайн, ориентиран към потребителите
Основните конкуренти на Apple вече провеждат сериозна битка във войната за върха на технологичния пазар. Ако преди имаше Apple и после всички останали, то сега битката е много по-равностойна. Защото компании като Samsung започнаха да произвеждат не просто устройства, а устройства за хора – лесни, интуитивни и функционални. Нещо, в което Apple все още е най-добър.
Въпросът е само един – докога? Защото топ позицията на лидера вече започва да се клати.