Световноизвестни марки се обръщат към реалистични инфлуенсъри, генерирани от AI

Айтана Лопес е следвана от над 200 000 души в социалните мрежи. Тя публикува селфита от концерти и спалнята си, докато тагва марки като линия за грижа за косата Olaplex и гиганта за бельо Victoria’s Secret.

Марките плащат около 1000 долара на публикация с нея, за да популяризира продуктите им в социалните медии въпреки факта, че тя е изцяло измислена.

Възможностите на изкуствения интелект

Aitana е виртуален инфлуенсър, създаден с помощта на инструменти за изкуствен интелект. Това е един от стотиците дигитални аватари, които са навлезли в нарастващата икономика за съдържание на стойност 21 милиарда долара.

Появата на подобни лица води до безпокойство на реалните хората с влияние. Оказва се, че доходите им са застрашени от цифрови конкуренти. Тази загриженост се споделя от хора с по-утвърдени професии. Поминъкът им зависи от генеративна AI технология, която може да избълва човешки текст, изображения и код за секунди. Но тези, които стоят зад хиперреалистичните творения на AI твърдят, че те просто разнообразяват един огромен пазар.

Колаборация с известните

През последните няколко години наблюдаваме високопоставени партньорства между луксозни марки и виртуални инфлуенсъри. Анализът в Instagram на реклама на H&M с участието на виртуален инфлуенсър установи, че тя е достигнала до 11 пъти повече хора и е довела до 91% намаление на разходите. Това не влияе върху покупката, както би повлиял човек, но стимулира информираността, благосклонността и запомнянето на марката.

Компаниите бързо се ангажират с виртуални влиятелни лица като нов начин за привличане на внимание. Това същевременно води до намаляване на разходите.

Разпознавате ли измамата?

Реалните инфлуенсъри твърдят, че техните виртуални двойници трябва да оповестяват, че не са реални. Плашещо е, колко трудно е да се каже, че са фалшиви. За съжаление няма правило, според което те трябва да декларират, че са генерирани от AI. Много пазари се борят с проблема, като Индия е една от страните, които принуждават виртуалните инфлуенсъри да разкрият своя AI произход.

Въпреки че понякога се изяснява AI произхода на моделите, повечето от техните последователи не поставят под съмнение автентичността им и искрено вярват в тяхното съществуване. Една от първите виртуални инфлуенсъри, Lil Miquela, печели до стотици хиляди долари за всяка сделка и е работила с Burberry, Prada и Givenchy.

Въпреки че AI се използва за генериране на съдържание за Lil Miquela, екипът зад творението силно вярва, че разказването на истории зад виртуалните създатели не може да бъде напълно възпроизведено от генеративен AI.

Колко време е нужно?

Много компании излизат с виртуални инфлуенсъри, които са генерирали за един ден и всъщност не влагат в това човешки елемент. Те не мислят, че това ще бъде дългосрочната стратегия.

Творенията на Clueless, наред с други виртуални инфлуенсъри, също бяха критикувани за това, че са прекалено сексуализирани, като Айтана редовно се появява по бельо. Агенцията го смята за нормално, както се случва при истинските модели и влиятелни лица. AI творенията просто отразяват тези установени практики, без да се отклоняват от настоящите норми в индустрията.