iPhone-6-Plus-Picture-eMAG

Миналата година Apple най-накрая взе решението да увеличи размерите на своя смартфон и представи iPhone 6 и 6 Plus. Този ход на американската компания се оказа доста печеливш. Продажбите й в Япония, Китай и Южна Корея бележат рекордни стойности, което превръща Apple в още по-сериозен конкурент за местните марки.

ВИЖ ОЩЕ: MEIZU ЩЕ ВЛЕЗЕ В ПАРТНЬОРСТВО С NOKIA ЗА НОВ МХ4 СМАРТФОН

През ноември в Южна Корея, където доминира технологичният гигант Samsung, Apple е завзела 33% от пазара, удвоявайки дяла си след старта на продажбите на новите iPhone-и. Така тя изпревари южнокорейската компания LG, която има само 14% дял и почти настигна Samsung, която изгуби 14% и от 60 падна на 46%.

„Никоя чужда марка не е преминавала границата от 20% пазарен дял в историята на индустрията със смартфони в Корея. Тя винаги е била доминирана от глобалния лидер Samsung, но iPhone и iPhone 6 Plus промениха нещата, намалявайки продажбите на фаблетите на конкурентите.“, казва анализаторът Том Канг.

Apple-Korea-Nov-2014.0
Дяловете на пазара за смартфони в Южна Корея между май и ноември

 

Подобен сценарий се разигра и в Япония, където пазарният дял на Apple скочи до 51% през ноември. По същото време респективно дялът на местните компании е паднал, а Sony отбелязва спад от 30% през юли на 17% през ноември.

Американската компания отбеляза успех и на територията на Китай, където са нареди на трето място с общо 12% от всички продажби на смартфони в страната. Xiaomi и Lenovo са на първо и второ място с по 18% и 13%. В Китай 2/3 от реализираните продажби от Apple са на iPhone 6, но данните за месец декември и първото тримесечие на 2015 г. все още не са излезли, така че може да видим и по-голям дял за 6 Plus. „С пускането на Note и Note Pro на Xiaomi битката в премиум сегмента ще бъде ожесточена“, казват анализатори, добавяйки, че ситуацита за Samsung значително се влошава, защото тя е атакувана от всички страни.