И тук достигаме до въпроса: потребителите, и като цяло хората, искат и готови ли са да поемат контрола в свои ръце или искат да бъдат управлявани от друг, висш разум? Не можем да дадем еднозначен отговор на този въпрос. Но можем само да наблюдаваме и да достигнем до ясен извод, че модерните, консуматорски ориентираните хора искат да не се натоварват психически, искат да купят нещо и то просто да работи. Това добро или лошо е? Достигаме до извода, че Android потребителите искат техните устройства да бъдат лично техни, да ги контролират, да им отделят доста от времето си, за разлика от iOS юзърите. Те искат да изпълняват всички свои задължения и устройството просто да им помага в ежедневието. Или не е така? Заради това ли се редят чинно пред магазините на Apple, в очакване на новия iPhone? Редно е да  отбележим, че главният конкурент цели точно същото, колкото и да отрича чрез реклами, показващи подредено стадо от овце. Samsung успя да постигне целта си. Samsung Galaxy S III е модерен, търсен и актуален. Той служи доста често за заснемане на снимки в огледалото с пръст далеч от надписа на смартфона.  Опашките пред Samsung Store във Великобритания показаха ясно целите и желанията на южнокорейската компания.

Да, iOS може да е отрязана от към функции, затворена и ограничена операционна система за „простите хора“, но точно тази простота продаде на Apple над 400 милиона устройства. И докато Google пуска на пазара устройства, които са близо като цена до производствената и харчи милиони за допълнителното популяризиране на Nexus серията, а и на Android, компанията Apple само наблюдава. С представянето на iPad Mini, плодовата компания ясно показа, че няма намерение да продава устройството, на което производствената цена е 188-189 долара, на близки цени. Изглежда стратегията на Apple е да изчака Google просто да изхарчи всичките си средства и тогава да действа. Как ще действа? Никой не знае.

Решението на потребителите дали да изберат iOS или Android опира изцяло до персоналната философия за нещата. Но защо всичко да опира до това съдбоносно решение? Можете без проблем да използвате продукти на едната компания за определен период и после да ги замените с продукти на друга.

Потребителите трябва сами да изберат какво и кога да го ползват. Те трябва да изберат продукт, който да отговаря на техните нужди, а не на приятелите им. Всички хора са различни и искат различни неща. Това не трябва да ги ограничава и заслепява, защото лесно могат да изгубят себе си в забързания свят на мобилни технологии, които се развива и не чака никого да се събуди.