Nike обединиха сили с дизайнерската агенция „Teague“, за да ни покажат самолетната кабина на бъдещето, покриваща нуждите на професионалните спортисти.
Дългите пътувания са изморителни и напрягащи за всеки. Това важи с пълна сила за състезателите от най-високо ниво, където и най-малките проблеми могат да се отразят катастрофално. Според Nike всички спортисти (без значение от спорт и дисцпилина), които трябва да пътуват до далечна дестинация, са в губеща позиция. Особено когато става въпрос за съревнование, където гостуващият отбор е трябвало да пропътува над 10 часа в самолет. Критична роля има така нареченият „джетлаг синдром“, причиняващ отпадналост, дискомфорт и безсъние в пътниците, преминаващи през няколко часови зони.
Концепцията на Nike има за цел да предотврати тези проблеми. Това, което изображенията ни показват, не прилича на нито една самолетна кабина, която сме виждали досега, а по-скоро на комбинация между петзвезден хотел и медицински спа център. Помещенията имат цялата необходима екипировка да измерят биометричните показатели на спортистите или да обработят по-леки контузии. Стаята за възстановяване предлага отлични условия за масажи, топла и студена терапия, електростимулацията и др.
Разбира се, спортистите трябва да могат да си починат или поспят на спокойствие. Широките седалки се разтягат в напълно хоризонтална позиция и се превръщат в удобни легла, които имат полупрозрачни, шумоизолиращи стени, в случай че съседът хърка например.
За тези, които не са чак толкова изморени, има предвидено общо помещение, където състезателите могат да прекарват време, слушайки музика, играейки игри или разговаряйки помежду си – отново в пълно удобство. Цялостната идея зад дизайна на тези кабини е възможността спортистите да прекарат полета в максимален комфорт, за да бъдат в отлична форма.
Това разбира се е само една концепция и няма конкретни планове тя да бъде реализирана. Все пак имайки предвид средствата, които топ-спортистите получават, както и фактът, че повечето от тях могат да си позволят собствен частен самолет, концепцията на Nike не изглежда чак толкова невъзможна.