В наши дни един бизнес е почти невъзможно да съществува без собствен сайт, а когато той функционира в сферата на търговията, е от ключово значение да разполага с онлайн магазин. Без значение дали един търговец има, или няма физически обект, наличието на електронен магазин вече е не просто необходимост, а може да се окаже истински трамплин за успеха му. Чрез него клиентите имат възможност да пазаруват когато пожелаят – от комфорта на дома си, от офиса, парка и дори от морския бряг – през телефона или лаптопа си, да разглеждат спокойно стоките, да сравнят цени и характеристики, да поръчват, получават и плащат по най-удобният за тях начин.

Либерализация на търговията

Може би най-значимото предимство на онлайн магазините е, че създаването им е изключително достъпно, благодарение на отворените системи и SaaS (Software as a Service – софтуер като услуга) платформите, което позволява на практика на всеки желаещ да си създаде такъв проект, без да се налага да наема програмист или той самият да е такъв.

Разходите също не са големи, защото моделът „софтуер като услуга“ дава възможност на собственика да заплаща малък месечен абонамент за своя сайт вместо голям еднократен бюджет за неговата изработка. Една от най-широко разпространените SaaS платформи за онлайн магазини – Shopiko – позволява да си направим свой сайт за електронни продажби на практика само за един ден. При това – с уникален дизайн и множество мощни функционалности.

Как се прави онлайн магазин за един ден?

Платформата позволява създаването на такъв сайт на практика с броени кликове и драг енд дроп действия. За целта е необходимо единствено да си създадем акаунт в Shopiko и да започнем да добавяме категории, в които да качваме продукти или услуги. Това става изключително лесно в специална форма за качване на нов продукт – достатъчно е да напишем неговото име, цена, описание, допълнителна информация, да добавим снимки, да определим категория, каталожен номер и др.

След това трябва да добавим разплащателни методи и начини на доставка, с което нашият нов онлайн магазин на практика е готов. Сред предимствата на платформата е, че тя предлага интеграция с множество платежни методи и дигитални портфейли, което позволява на търговците да предлагат на своите клиенти напълно сигурни и удобни плащания.

Маркетиране на новия електронен магазин и изграждане на общност

Последващото развитие и маркетиране на онлайн магазинa е също толкова лесно, както и неговото създаване. Платформата разполага с множество ефективни маркетинг инструменти за промоции – cross-sell, upsell, отстъпка, зависеща от метода на плащане и други.

С добавената наскоро опция „Ревюта и рейтинг на продукти“ клиентите могат лесно да споделят отзиви и да пишат коментари за продуктите в магазина. За целта е необходимо само да попълнят форма, в която да посочат имейла си и коментара към продукта, както и да дадат оценка със звезда. Така бъдещите клиенти могат по-лесно да вземат решение за покупка, а магазинът – да изгради доверие сред своите нови потребители. Интеграцията с Google Analytics 4, от своя страна, спомага за по-доброто опознаване на поведението на потребителите и в крайна сметка – увеличаване на продажбите.

Платформата Shopiko може да бъде изпробвана безплатно за 14 дневен срок, през който собствениците на електронни магазин реално биха могли да започнат да продават успешно. След това те могат да избират между три плана в зависимост от своите нужди – Старт, Бизнес и Про, който включва всички професионални екстри.

Сподели
Предишна страницаApple работи върху свой собствен ChatGPT
Следваща страницаГенерирани от AI хора получават хиляди реакции в социалните мрежи
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.