Снимка: Новите motion-capture контролери за Valve Vive

След като миналата седмица видяхме представянето на каската за виртуална реалност на Valve Vive, разработена съвместно с HTC, беше ясно че гейминг компанията ни е подготвила нещо сериозно за идните няколко месеца. След леката издънка с гейминг машината и операционната система на Valve преди 2 години, все трябваше да се измъкнат някак.

Виж още: Solar Impulse 2 потегли от Абу Даби

Освен че Steam OS не беше нищо кой знае какво ново, Valve трябваше да поработи малко повече и върху контролерите, за които говореше толкова много още тогава. Джойстикът, който тогава беше тестван, очевидно е вдъхновен от Xbox контролерите, с една малка разлика. Вместо десен стик, имате на разположение кръгла плочка, която интересно работи като мишка, позволявайки ви да се обръщате в 3D среда или да плъзгате подобно на движение с мишка. Левите стрелкови бутони също бяха заменени от такава плочка, само че за движение. Това се оказа не много добра идея, защото затрудняваше подвижността, а никой не иска да се движи трудно във виртуална реалност. Е, всичко това беше поправено На снимка по-долу може да видите най-новата версия на джойстика, който вече включва стрелкови бутони и един стик за по-лесна подвижност.

Контролерът е изключително интуитивен – дори и по-стари игри, които не поддържат Xbox и PlayStation джойстици, могат да бъдат настроени да работят с него. Steam и Valve пък ви предоставят и възможност да променяте командите на всеки един бутон, така че да направите игровото ви време най-удобно за вас самите. Ще можете да споделяте записаните команди с приятели за по-лесно запаметяване на вече съществуващи настройки от други хора.

Ако обаче ползвате Vive каската, която беше представена на MWC миналата седмица, няма да ви трябва този джойстик – все пак каската е снабдена с датчици, позволяващи ви да разглеждате виртуалната среда, движейки се в рамките на стаята си. Тук ще ви трябват контролери само за интеракция с предмети. Точно за това Valve току-що представи още един контролер, който всъщност представлява стандартния им гейминг джойстик, но разделен на две за всяка една ръка и снабден с плочки, спусъци и няколко бутона. Това ще рече безпроблемна интеракция с предмети и персонажи в 3D виртулна среда. Джойстиците, улавящи движение, са голям напредък за виртуалната реалност, която изглежда става все по-интересна не само за геймъри.

Снимка: Стандартният Steam контролер, с последен ъпгрейд

Да, Oculus VR предстои също да представят контролер за виртуална реалност, но след въпросните от Vavle, ще трябва да се потрудят доста. Ето тук вече говорим за революция във виртуалната реалност – тя може съвсем скоро да е факт.