Можем ли наистина да пропускаме реклами?
Множество потребители съобщават в социалните медии, че YouTube им показва празни реклами или черни екрани преди видеоклип, когато използват разширение за блокиране на реклами. Черните екрани се появяват за продължителността на типичното предварително зареждане в YouTube или вмъкване на реклама. След това се покаже действителното съдържание на видеоклипа, който зрителят иска да гледа.
През последните месеци YouTube направи промени, за да попречи на потребителите да пропускат реклами чрез разширения за блокиране на реклами от трети страни. Това обикновено позволява на потребителите да пропускат реклами и да преминават направо към видео съдържанието на YouTube. Сега изглежда, че тези потребители на рекламен блокер ще трябва да изчакат съдържанието да изтече, независимо дали действително могат да видят рекламата или не. Това частично обезсмисля целта на рекламния блокер.
Източник на приходи
Очевидно YouTube никога не е харесвал рекламните блокери. Рекламите в платформата са основен източник на приходи за компанията, както и за нейните създатели. YouTube започна да се бори с използването им миналата година, като обслужва потребителите на рекламни блокери с подкана да надстроят друг от източниците на приходи за компанията, YouTube Premium.
Платената версия
Срещу $13,99 на месец зрителите на YouTube могат да се насладят на изживяване без реклами чрез официални канали. На свой ред YouTube и неговите създатели печелят от тези потребители, които могат законно да пропускат нежеланите паузи.
YouTube Premium постигна успех, като по-рано тази година достигна 100 милиона плащащи абонати. И все пак много зрители на YouTube все още използват разширения за блокирането им. Разкрит е следващия курс на действие. Компанията започна да тества въвеждането на реклами от страна на сървъра, за да направи рекламните блокери неефективни.
Какво означава това?
До сега YouTube показваше видеореклами като отделен медиен компонент. Платформата основно показва реклама преди видеоклип и след това препраща зрителя към съдържанието, след като рекламата приключи. Рекламните блокери просто блокират рекламния видеоклип. Той от своя страна незабавно препраща потребителя към видеоклипа в YouTube, който иска да гледа.
С инжектирането на реклама от страна на сървъра, YouTube вмъква рекламата директно в основната видео емисия. По същество рекламните блокери вече не виждат две отделни медийни части. Сега се появява като единичен видеопоток. Някои програми за блокиране на реклами признаха, че би било по-трудно, но все още има начини да се направи това. Въз основа на това, което потребителите на рекламния блокер виждат сега, те постигат само половината от планираната цел. Рекламите са блокирани, но не могат да бъдат и пропуснати.
Повсеместно внедряване
Ако потребителите на блокиращи реклами все още не са се сблъсквали с черния екран, вероятно YouTube не е внедрил напълно инжектирането на реклами от страна на сървъра в платформата. С новите реклами на YouTube изглежда, че единственият начин да имате изживяване в YouTube без реклами скоро ще бъде възможно само чрез YouTube Premium. Поне докато рекламните блокери не измислят ново решение.