YouTube приема нови правила за монетизиране на видео съдържание от страна на канали, част от YouTube Partner Program. До сега, за да стане част от YPP, един канал трябваше да има минимум 10 000 гледания, като това беше достатъчно.

От днес, новото изискване е каналът да има минимум 1000 абоната и 4000 гледания през последните 12 месеца.

Промяната е влиза в сила веднага за новосъзданени канали и ще е валидна за вече съществуващи такива от 20 февруари. Блог постът на YouTube важи като 30-дневно предсрочно предупреждение — всички, които не отговарят на критерия, ще отпаднат от YPP (и ще получат дължимото до момента заплащане). При по-нататъшна преоценка, каналите могат отново да станат партньори пак да монетизират клиповете си.

Според много критици на промяната в интернет, новите правила ще попречат на малките канали и тепърва прохождащи създатели на видео съдържание да припечелват от работата си. Конкуренцията в YouTube и сега е огромна, като промяната само ще затвърди позициите на наложилите се вече канали.

Собствениците на различни канали дори в момента използват секцията с коментари под блог поста на YouTube, за да рекламират своето съдържание — предлагат sub for sub (да се абонират за даден канал, ако и той се абонира за тях) и други форми на бартер, за да бъдат по-лесно покрити критериите.

Според YouTube обаче, промяната се прави с цел да се отсеят „лошите играчи“, които пречат на развитието на платформата:

„Голяма част от усилията ще засилят нашите изисквания за монетизация, така че спамърите, имитаторите и други лоши играчи да не могат да навредят на нашата екосистема или да се възползват от вас, като същевременно ще продължим да възнаграждаваме тези, които правят нашата платформа страхотна.“

Още, YouTube твърдят, че 99% от каналите, които ще отпаднат от YPP поради промяната, изкарват по по-малко от 100 долара на година, а 90% са припечелили едва 2,50 долара за последния месец.

Остава да видим как ще се отразят новите критерии на по-малките канали, но едно е ясно — собствениците им не са доволни и това не е добре.