Телекомът се присъединява към програма на Shell за компенсиране на въглеродни емисии

 

Yettel ще компенсира съществуващите въглеродни емисии на своя автопарк в стратегическо партньорство с компанията Shell в България. Предприетата стъпка е в изпълнение на дългосрочната стратегия на оператора за трансформацията му във въглеродно неутрална компания и е част от мащабната му ESG (Environmental, social and corporate governance – Околна среда, социална политика и управление) стратегия, която ще бъде обявена публично по-късно тази година.  С включването на Yettel в програмата Shell ще изчислява и компенсира емисиите на въглероден диоксид от горивата, използвани от служебните автомобили на Yettel и заредени с горивните карти Shell, като закупува съответното количество въглеродни кредити, генерирани от международни проекти, фокусирани върху опазването и възстановяването на естествените екосистеми.

„За Yettel е важно да наблюдава и активно да работи за намаляване на въглеродния си отпечатък. Ето защо партньорство ни с Shell има за цел да подпомогне постигането на пътната карта на Yettel за трансформиране на нашите операции в по-устойчив бизнес, в съответствие с основните ни ценности и нашия ангажимент към околната среда. Ние инвестираме днес, за да имаме по-добро и по-балансирано утре“, каза Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България.

Стратегическото партньорство с Shell е част от първия етап от амбицията на оператора да се превърне в телекомуникационен лидер в устойчивото бизнес развитие. Вторият етап ще включва комбинация от компенсиране и постепенно преминаване към електрически автомобили. Последният  включва 100% от автопарка на компанията да е съставен от модерни и електрически автомобили с нулев въглероден отпечатък.

Въведената в началото на миналата година програма на Shell за компенсиране на въглеродни емисии е насочена  към бизнес клиенти, за които устойчивото развитие е част от тяхната бизнес стратегия. Това става чрез закупуване на въглеродни кредити, генерирани от международни проекти, които опазват и възстановяват естествените екосистеми. Компаниите използват картата за гориво от Shell по обичайния начин, като могат да станат част от програмата срещу допълнителна такса и така да направят бизнеса си по-устойчив.

Сподели
Предишна страницаНови форми на живот в Антарктида
Следваща страницаКак мозъкът решава проблеми?
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.