
На маниаците от Car Advice им е щукнала шантавата идея да изправят електрически автомобил на състезание срещу едни от най-бързите седани на света. Може би вярата им в Model S от Tesla Motors е породена от това, че моделът P85D и неговият Insane Mode правят електрическата кола най-бързия седан с четири врати на света за момента? Въпросът е дали това е вярно.
Може би ще ви е интересно да разберете точно срещу какви коли застава рамо до рамо Tesla Model S във видеото по-долу. Ето и по няколко думи за тях.
Първата кола е HSV GTS, преработена изцяло от Walkinshaw. Вариантът се нарича HSV GTS Walkinshaw Performance W507 и се води най-бързият седан на територията на Австралия. Той ще ви издуха с 6,2-литров, supercharged V-образен двигател с осем цилиндъра; мощността е 680 конски сили. Пробегът на този автомобил от 0 до 100 километра в час е малко над 4 секунди.
По-шарената кола, която се състезава срещу Tesla Model S след това, е Holden Commodore. Той също е седан, само че преработен в състезателен автомобил и не може да се движи по пътища – това, което ще видите, е Holden Commodore V8 Supercar, изцяло преработен от тима Supercheap Auto. Те също са му дали V8 двигател, като тук той притежава повече от 650 конски сили и ускорява от 0 до 100 километра в час за около 3,4 секунди в идеални условия.
И двата спортни автомобила имат предимство в това, че са по-леки от Tesla Model S P85D. Тя от своя страна има жокер в лицето на самостоятелно задвижване на четирите колела и обща мощ на двата електрически мотора от 567kW (това са повече от 750 конски сили). От 0 до 100 километра в час? Само за 3,3 секунди. Е, вижте резултатите сами:
Теслата е „4х4“, и с огромен въртящ момент още от 0-об/мин. Няма как да не спечели на старта. Тя само това си и може….
Обаче, направи ли повече от десетина такива старта, изразходва целия заряд и прегрява….
Факт е, че Insane Mode и силното ускоряване в началото хабят много повече батерия. Но силният мотор си е силен мотор, както и да го погледнеш.
А относно прегряването – Holden Commodore V8 Supercar пък няма перка на двигателя и ако постои на едно място (примерно на старта) запалена за повече време, може да прегрее и да скапе двигателя. За това я палят буквално момент преди началото на състезанието. Всяка кола тук си има някакъв минус. За HSV-то просто не знам какъв е.
Comments are closed.