
Казуо Хирай, изпълнителният директор, на Sony за момента устоя на кризата, предизвикана от кибер атаката срещу компанията и нейния спорен комедиен филм „The Interview“, но изглежда той подготвя нов бизнес план за съживяване, пише Reuters.
ВИЖ ОЩЕ: ВЕЛИКОБРИТАНИЯ МОЖЕ ДА БЛОКИРА РЕДИЦА ПРИЛОЖЕНИЯ, КОИТО КРИПТИРАТ ДАННИТЕ СИ
Хирай и неговите заместници вече се отворени за опции за продажба на своите губещи подразделения за телевизори и мобилни устройства, казва източник, запознат с плановете на изпълнителния директор. Приходите на Sony са намалели шест пъти, като компанията е отбелязала нетна загуба от 230 милиарда йени (1.9 милиарда долара) за безнес година до март. Поради тази причина за първи път тя няма да изплаща дивиденти. Все още няма налични сделки и преговори, но става ясно, че Sony може да излезе от бизнеса.
Миналата година Sony продаде подразделението си за компютри Vaio на японския инвестиционен фонд Japan Industrial Partners (JIP), съкращавайки 5000 работни места, общо 15000 откакто Хирай е на поста си. Много анализатори твърдят, че компанията трябва да спре да работи по телевизори, на CES 2015 видяхме нови предложения от Sony, в допълнение и плеъра Walkman, който ще се продава за около 1000 долара. Хирай подчерта успеха на сензорите за камери, както и на PlayStation 4, заявявайки, че компанията е продала 18.5 милиона бройки от конзолата.
Компанията преди е отказвала да предприема агресивни мерки за подобряване на положението си, но вече дойде моментът, в който трябва да се предприемат действия, които ще са в полза на компанията. В Лас Вегас изпълнителният директор каза пред група репортери, че неговите реформи бележат както успех в някои части, така и неуспех в други, както и че електрониката ще продължи да бъде важен бизнес, но трябва да се обърне голямо внимание на сегмента с телевизори и мобилни устройства.
По всичко изглежда, че стратегията за фокусиране върху хай-енд смартфони не е помогнала за съживяване на мобилното подразделение на Sony. Излизането от бизнеса с телевизори би означавало сериозни разходи за преструктуриране, както и доста загуби на приходи. Sony, както и останалите компании, се бори с конкуренцията в лицето на китайските производители, които предлагат устройства на ниски цени, но не може да догони другите гиганти Apple и Samsung по отношение на смартфони от висок клас.
В същото затруднено положение беше и Nokia, което принуди компанията да продаде мобилното си подразделение на Microsoft. Тази година може да бъде ключова за Sony и през следващите месеци предстои да разберем какви ще са бъдещите й планове.