
Иновативно изобретение позволява хващането на дигитални обекти
Нашият ум предоставя на изследователите редица слабости, наред с гениалните постижения, на които е способен.
Това помага на системите за виртуална реалност (VR). Чрез тези технологии можем ефективно да се транспортираме в дигиталния свят на необятното. Очаква се ефектът да е по-добър от всякога благодарение на новоразработената ръкавица за виртуална реалност. Последните научни доклади описват използването на въпросната ръкавица за манипулирането на виртуална ръка в цифрова сфера.
Екип от инженери в Корея е проектирал новото устройство. То представлява лека и гъвкава ръкавица, която може ефективно да имитира усещанията за манипулиране на цифрови обекти. Това е крачка напред не само в сферата на видеоигрите и новите играчки, но и за по-сериозна технология.
Просто ръкавица
VR ръкавиците не са нова технология, но до този момент тяхното действие беше ограничено върху предаването на движения в цифрови команди. Сега входният поток поема в другата посока и така потребителят може да почувства своята дигитална среда. Технологичните постижения до тук се фокусираха върху предаването на усещане за текстура. Новата ръкавица всъщност предава детайлите на формата на виртуалните пръсти на потребителя.
Сензорите използват пиезоелектрична технология, материали, които създават електрически заряд при стискане. Всеки завой и движение на пръст произвежда измерим електрически импулс, който софтуерът може да преведе в команди за виртуалната ръка.
Подобно на повечето VR ръкавици и тези използват сензори, за да покажат на компютъра на къде трябва да се движи ръката. Притежават и задвижващ механизъм, който осигурява усещане за ръката на потребителя в реалния живот.
Във вътрешността на ръкавиците се откриват малки плоски въздушни мехурчета, затворени в тънка силиконова кожа. Чрез използването на електрически ток се променя формата на силикона. Точно този малък въздушен мехур е ключът на действие. Когато си поставите пръстите вътре в ръкавицата, ръката е подмамена да мисли, че докосва или държи нещо.
Изпитания
Извършените тестове на VR ръкавицата бяха успешни. Разиграла се е виртуална игра на шах.
Истинските ръце на потребителя са затворени над дигиталния обект, изпълнителните механизми на ръкавицата имитират физическите измерения, като се разширяват по подходящ начин в истинските пръсти. Потребителят не само чувства формата, но също може да вдигне и да задържи предмет. Това доказва, че задвижващите механизми могат да останат включени през определени периоди от време.
Прототипната ръкавица е подходяща само за три от пръстите на ръката и всеки има само един задвижващ механизъм. Усещането на по-фините детайли на една скулптура например е изключено. Но увеличаването на чувствителността на ръкавицата ще се подобрява постепенно, въз основа на разработената технология.