Бугати
Специални гуми и нерви от стомана
Прелитането с над 300 мили в час изисква много повече от обикновени гуми

Това успяха да постигнат инженерите на Bugatti и Michelin с подкрепата на водача Анди Уолъс, когато заедно подкараха модифициран Chiron до 304,77 мили в час. Както би се очаквало, шофирането на автомобил за масово производство, който включва повече от бързо движение по правата, успешно пристигане и надежда за най-доброто е цяло изкуство. Това изисква специални корекции по колата и гумите.

Michelin поставя безопасността на първо място. За тази цел компанията искаше да се увери, че колелата са способни да надвишават 300 мили в час. Изненадващо, но гумите за постигане световния рекорд на един от най – скъпите автомобили не са направени от някаква специална смес. Марката им беше същата като тази на обикновения Bugatti Chiron.

При високото центробежно натоварване гумата може да се разкъса. Количеството сила, упражнявана върху сцеплението на гумите е било около седем тона. За сравнение, колелата на Porsche 911, ускорени до около 185 мили в час, извличат около три тона.

Мишелин използва същите съединения, приложени в стандартните гуми на Chiron Pilot Cup 2, но подсили структурата. Дизайнът изискваше преосмисляне и настройка, за да се справят с всички сили на превозното средство, което пътува толкова бързо. Тестването на новата специална версия на гумите изискваше пътуване до съоръжение за самолети на компанията в Шарлът, Северна Каролина – единственото място, на което наистина може да тества толеранса на гумите.

Там Michelin ги изпробва със скорост до 317 мили в час. Тя не се разкъса на парчета. Това убеди компанията, че може дори да увеличат скоростта. Ограничаващият фактор е, че няма къде да се развият подобни скорости на пътя. Колата ще изчерпи горивото преди достигане до желаната скорост и няма достатъчно дълъг път, който да покрие изпитанието.

Все пак тестовата писта в Германия – Ehra Lessein, позволява да се вдигнат 300 мили в час. Почистването й е отнело пет часа. Дори един дребен елемент на пътя може да доведе до катастрофа. Трудно е да се контролира всичко.

Анди Уолъс за Bugatti

Bugatti трябва да намали съпротивлението на Chiron, за да премахне принудителната сила отпред и отзад. При тези скорости, ако предната част на автомобила започне да се повдига нагоре, колата ще изгуби сцепление с асфалта, което ще доведе до катастрофа.

Когато се създава автомобил генериращ нулева сила, въздухът над и под него генерира два тона, опитвайки се да разкъса колата. При тези скорости трябва абсолютно уверение, че всичко е проектирано така, за да издържи на напрежението. Дори и най – малката промяна във формата на автомобила ще промени незабавно характеристиките му.

За да се постигне това перфектно съотношение, всичко по колата трябва да се регулира след всяко движение, за да остане на мястото си. Когато супер автомобилът покрива километър на всеки седем секунди, използването на активни аеродинамични форми трябва да е идеално.