
Колко богати трябва да сме, за да си го позволим?
Порше и Боинг подписаха меморандум за разбирателство, което означава, че ще търсят начини за съвместна работа. Те няма да са ограничени от строго обвързващо споразумение. Като част от партньорството, компаниите казват, че ще създадат международен екип за справяне с различни аспекти на градската въздушна мобилност. В това число са и анализи на пазарния потенциал за първокласни превозни средства и възможности за използване.
Porsche и Boeing се обединяват за изграждането на луксозни, електрически самолети с вертикално излитане и кацане. Подобни возила ще могат да си позволят само най – състоятелните хора, за да летят над затруднените от трафика градове.
Това са поредните компании, които планират да вложат време и средства за проучване на рисковия и потенциално опасен пазар на градска въздушна мобилност.
Планираната летяща кола категорично няма да бъде предназначена за масите. Много компании, заинтересовани от създаването на мрежа от електрически летящи таксита, се опитаха да опровергаят налаганите мнения. Те настояват, че хората с различни нива на приходи ще могат да си позволят да купуват билети в един или друг момент. Но като се имат предвид разходите, свързани със създаването на инфраструктура за поддържане на електрически вертикални самолети за излитане и кацане, включително площадки за престой и станции за зареждане, прогнозите не са обнадеждаващи. Ясно е, че поне в началото, проектът ще бъде пуснат и ориентиран към по – богатите клиенти.
Кой стои зад проекта?
Boeing, а сега и Porsche са сред десетките компании, които преследват някаква форма на градско въздушно таксиметрово обслужване. Но като една от най-големите аерокосмически компании в света, очевидно Boeing разполага с ресурсите и инженерните възможности, за да създаде сполучлив проект преди всички останали конкуренти.
Porsche, Boeing и дъщерното дружество на последните – Aurora Flight Sciences ще работят заедно за разработването на луксозния електрически летящ автомобил. Той ще може да прави кратки курсове из градовете. Aurora работи усилено при тестването на първия си автономен електрически самолет. По-рано тази година непилотираното превозно средство излетя вертикално, зави за няколко секунди и след това кацна в тестовата площадка на компанията във Вирджиния. Boeing заяви, че бъдещите тестове на полетите ще включват движение напред, полет с крила, както и преходната фаза между вертикален и преден полет.
Все пак Boeing не е единственият гигант, който се интересува от електрическите полети. Миналата година конкурентният Airbus демонстрира своя самолет Vahana eVTOL в тестов полет, много подобен на този на Boeing. Но за разлика от Boeing, Airbus планира да пусне собствена летяща таксиметрова мрежа.