Компанията ще лицензира софтуер за пълно самостоятелно управление на друг автомобилен производител
Tesla е в дискусия за лицензиране на своята технология за пълно самоуправление (FSD) за подпомагане на водача на друг голям автомобилен производител. Не се разкрива името на компанията, но лицензирането на FSD винаги е било част от плана.
Мъск е говорил за лицензиране на FSD на конкуренти в миналото. Не е тайна, че Tesla се стреми да бъде възможно най-полезна и на други автомобилни компании. Повечето системи за подпомагане на водача на производителите на автомобили са за ограничена употреба по магистрали. Тази на Tesla позволява на своите клиенти да включват FSD и на местни пътища със светофари, кръстовища и по-уязвими участници в движението.
Как работи?
Системата контролира ускорението и забавянето. Също така може да осъществява незащитени леви завои, които са изключително трудни за автоматизираните системи. Разпознава пътни сигнали и други пътни знаци. Системата също така изисква от шофьорите да обръщат внимание на пътя и да поемат контрол над превозното средство, когато бъде поискан такъв.
Технологията за подпомагане водача на Tesla разширява границите на това, което клиентите могат да използват по обществените пътища. Това привлича вниманието на федералните регулатори.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата разследва 16 катастрофи, при които собствениците са на превозни средства на Tesla използващи автопилот. Те са се блъснали в неподвижни автомобили, което е довело до 15 наранявания и един смъртен случай. Tesla е изправена пред възможно изтегляне на Autopilot, FSD или и двете, след като правителството приключи с разследването.
Рискова програма
Федералната агенция за безопасност определи програмата за подпомагане на водача като „риск от катастрофа“. Компанията за кратко постави на пауза внедряването на FSD, като наложи актуализация на софтуера. Така може да се справи с проблемите, идентифицирани от регулаторите.
Технологията за подпомагане водача на Tesla разширява границите на безопасното за водачите по обществени пътища. Въпреки това, агресивното налагане на функциите за подпомагане от страна на Tesla е повлияло на конкурентите й. Те следват примера със собствени продукти. Ford, GM, Mercedes-Benz, Volvo и други разработват така наречените автономни системи от ниво 3. Те могат да управляват превозното средство без водач при определени условия.
Жестока конкуренция
FSD на Tesla не е единствената технология, която потенциално ще намери своето място в превозните средства на конкурентите. Компанията отвори своята система за зареждане миналата година, наричайки я Северноамерикански стандарт за зареждане. Оттогава множество големи автомобилни производители, включително Ford, GM, Mercedes-Benz и Volvo приеха конектора за зареждане на Tesla.
За първи път клиентите на Tesla ще могат да прехвърлят FSD на друго превозно средство едва през третото тримесечие на тази година. По този начин клиентите биха могли да използват FSD, така че системата да не бъде ограничена до по-стария модел. Това е популярно искане от клиенти, които притежават превозни средства Tesla в продължение на няколко години.