Lenovo Group обяви финансовите си резултати за второто си финансово тримесечие, което приключи на 30 септември 2012 г. Компанията расте по-бързо от пазара във всички региони, в които присъства. Така Lenovo продължава да атакува лидерското място на пазара на персонални компютри. За второ тримесечие на финансовата си година, компанията отчита рекорден обем на продажбите от $8.7 милиарда и ръст от 11 % на годишна база. За трета поредна година компанията се развива по-бързо от четирите водещи производители на персонални компютри, като за поредно тримесечие отчита рекордна печалба преди данъци – този път в размер на US$204 милиона. Така Lenovo доказва, че продължава да бележи стабилен ръст.

През второто финансово тримесечие на годината доставките на персонални компютри отбелязаха ръст от 10.3 %, докато доставките на пазара като цяло отбелязаха спад от 8% на годишна база. Така за 14-то поредно тримесечие компанията расте по-бързо от пазара. Въпреки предизвикателствата на пазара, Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15.6 %*, като печели нови позиции във всеки регион, във всички продуктови категории и във всеки сегмент, в който компанията присъства.

Балансираният ръст на компанията през последните три години е резултат от последователното изпълнение на корпоративната „Protect and Attack” стратегия, според която Lenovo засилва позициите си в секторите, в които убедително води, докато атакува географски райони и продуктови сегменти с голям потенциал за развитие. Навлизането на тези нови пазари е от съществено значение за утвърждаването на Lenovo като лидер в „PC-Плюс” ерата, в която компютрите се допълват от все по-модерните таблети, смартфони и „интелигентни” телевизори.

Освен впечатляващ пазарен дял, през второто си финансово тримесечие Lenovo отчете и впечатляваща нетна печалба в размер на US$162 милиона, ръст от 13 % на годишна база и брутен марж в размер на 12.1%. Брутната печалба на компанията за второто финансово тримесечие се е увеличила с 11 % на годишна база до US$1.1 милиарда, а оперативната печалба е в размер на US$206 милиона, което е годишен ръст от 24%.

Доходността от акция за второто финансово тримесечие е 1.58 US цента или 12.25 HK цента. Нетните парични резерви на компанията към 30 септември 2012 г. са в размер  на US$3.6 милиарда. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент от 4.5 HK цента на акция.

Тъй като „PC-Плюс” ерата продължава да се развива и оформя, през второто си финансово тримесечие Lenovo направи и няколко смели хода, за да подсили лидерската си позиция. Компанията придоби CCE, добре познат в Бразилия като лидер на пазара на персонални компютри и потребителска електроника, което значително увеличава присъствието на Lenovo в третия най-голям пазар на персонални компютри в света и подобрява производствения капацитет на компанията. Lenovo придоби и Stoneware – софтуерна компания, базирана в Индиана (САЩ), която е съсредоточена върху „облачните” услуги. С тази стъпка Lenovo не само  увеличава своите възможности да предлага допълнителни услуги в „облака” към крайни потребители и бизнес клиенти, но и възможността да предоставя защитено съдържание за различни устройства и платформи в сферата на образованието и държавния сектор.

Двете сделки бяха сключени скоро, след обявяването на глобално партньорство на Lenovo с EMC за изграждане на подразделение за развитие на сървърни технологии, което ще засили възможностите на Lenovo в областта на x86 сървърните решения. Тези сървъри ще се предлагат на пазара от Lenovo и ще бъдат вграждани в избрани системи за съхранение на данни на ЕМС. Миналата седмица Lenovo обяви създаването на Enterprise Product Group – ново подразделение, което ще се съсредоточи върху разрастването на дейността на компанията в областта на сървърните услуги, мрежовото съхранение и софтуерните решения, предназначени както за малкия и среден бизнес, така и за големи компании и системни интегратори.

През второто тримесечие Lenovo обяви и, че отваря производствена линия в Северна Каролина и създава 115 работни места, засилвайки конкурентната си позиция като глобална компания със здрави корени в местното производство.

„Lenovo запази своя стабилен и балансиран растеж, чрез последователно изпълнение на корпоративната стратегия „Protect and Attack”. Глобалният ни пазарен дял в персоналните компютри достигна до нов исторически връх, което ни приближи до мечтата ни да станем световен лидер на този пазар. След четиригодишни усилия, станахме лидер в света в продажбите на персонални компютри в потребителския сегмент. Затвърдихме втората позиция и на смартфон пазара в Китай, на който навлязохме едва преди две години”, каза Янг Янчинг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo. „Нещо повече, ние не само се развиваме с бързи темпове, но и подобряваме доходността си, като през това тримесечие печалбата ни преди данъци достигна рекордни нива. Докато бизнесът на Lenovo в развитите и развиващите се пазари отвъд Китай е във фаза на здравословен растеж, и същевременно, смартфон и MIDH (таблети, мобилни телефони  и интелигентни телевизори) бизнесът на Lenovo продължава да се развива, доходността на компанията ще продължава да се подобрява.”

ДАННИ ПО ГЕОГРАФСКИ РЕГИОНИ

  •   Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Китай през второто финансово тримесечие възлизат на US$3.9 милиарда. Те са се покачили с 20% на годишна база и се равняват на 44% от общите продажби на компанията. През второто тримесечие Lenovo затвърди водещата си позиция на китайския пазар, като отчете пазарен дял от 34% и ръст от 2.4 пункта на годишна база. Доставките на персонални компютри на Lenovo в Китай са се покачили с 8% на годишна база, което е добър резултат на фона на застоя на пазара в Китай. Като лидер в продажбите на персонални компютри в Китай, продажбите на Lenovo са повече от тези на останалите четири компании, взети заедно. Трябва да се отбележи нарастващата сила на Lenovo в развиващите се градове в Китай. Компанията продължава да гради своята репутация, като предлага други продукти като смартфони, таблети, Смарт TV и води китайските потребители към „PC-плюс” ерата.
  • В региона на Тихоокеанска Азия & Латинска Америка, през второто си финансово тримесечие Lenovo постави рекорд с 11.5% пазарен дял и ръст от 1.6 пункта на годишна база. Доставките на персонални компютри на Lenovo в региона са се покачили с 5% на годишна база, на фона на спад в общите доставки на персонални компютри от 10%. В региона, Lenovo e лидер в продажбите на персонални компютри  в Япония, петият най-голям пазар в този сегмент, както и в Индия, където компанията отбеляза ръст от 31.8% или ръст в размер на 4.8 пункта на годишна база. В държавите от Латинска Америка (с изключение на Бразилия), Lenovo за първи път заема двуцифрен пазарен дял и отчита ръст от 4.1. пункта на годишна база. Консолидираните продажби в региона възлизат на US$1.8 милиарда и се равняват на 21% от световните продажби на компанията.
  • В държавите от региона на Европа, Близкия Изток и Африка, Lenovo за първи път зае двуцифрен пазарен дял от 10.8%, което е ръст от 3.0 пункта на годишна база. Така Lenovo се превърна в третия най-голям доставчик на персонални компютри в региона. Увеличението на пазарния дял в региона беше постоянно, на всички пазари. Лидерските позиции в Русия и Германия са ключови постижения през второто тримесечие. Lenovo отчете ръст в пазарния дял в Германия в размер на 3.9 пункта на годишна база. На фона на 8% спад в общите доставки на персонални компютри, доставките на персонални компютри на Lenovo са се покачили с 27% на годишна база, което само по себе си е изключитено постижение. Консолидираните продажби на персонални компютри през второто финансово тримесечие възлизат на US$1.8 милиарда и се равняват на 21% от световните продажби на Lenovo. Това е годишен ръст в размер на 12%.
  • Продажбите на персонални компютри на Lenovo в Северна Америка през второто финансово тримесечие бележат ръст от 8% на годишна база на фона на пазар, който се сви рязко с близо 12%. Компанията увеличи пазарния си дял с 1.6 пункта до рекордните за САЩ 8.3%. Консолидираните продажби се покачиха със 7% на годишна база до US$1.2 милиарда и се равняват на 14% от световните продажби на Lenovo. След десетократното увеличение на продажбите в магазини на дребно в САЩ, Lenovo значително увеличи продажбите в потребителските сегменти. Компанията отчита силни резултати и в бизнес сегментите.

 

ДАННИ ПО ПРОДУКТИ

  • За първи път в историята си, Lenovo е най-големият доставчик на лаптопи в света. Доставките на лаптопи от Lenovo в световен мащаб през тримесечието се повишиха с 11.3% на годишна база, като помогнаха на компанията да завоюва пазарен дял от нови 2.6 пункта и да постигне рекорден пазарен дял от 16%. В същото време доставките на лаптопи в световен мащаб се свиха със 7% на годишна база. Преносимите компютри продължават да генерират основният дял от продажбите на компанията в световен мащаб, като съставляват 53% от общите продажби на Lenovo. Консолидираните продажби на преносими компютри в бизнес сегментите през второто финансово тримесечие възлизат на US $4.6 милиарда, което е ръст от 3% на годишна база. През второто тримесечие Lenovo представи внушителна поредица от нови продукти: ThinkPad X1 Carbon, ултрабук компютъра ThinkPad T430u и таблета ThinkPad Tablet 2, който е първият таблет в портфолиото на Lenovo, създаден за работа с Windows 8. През последния месец Lenovo привлече вниманието на индустрията с обявяването на три нови продукта от серията convertibles – Yoga 13, Lynx и Twist. Това са таблети, които имат flip, twist, fold и separate режим и идват с инсталиран Windows 8.
  • Консолидираните продажби на настолни компютри Lenovo в световен мащаб са нараснали с 5% на годишна база през второто финансово тримесечие до US $2.8 милиарда, като съставляват 32% от общите продажби на компанията. Доставките на настолни компютри в световен мащаб през второто финансово тримесечие на компанията са се увеличили с 8.8% на годишна база на фона на общия спад в индустрията от 9% в световен мащаб. В резултат на това, Lenovo увеличи пазарния си дял с 2.6 пункта на годишна база и постигна рекорден пазарен дял от 15%. През второто тримесечие Lenovo обяви своя нов IdeaCentre A520, нов модел настолен компютър от типа all-in-one с компактен 23-инчов, 1080p multi-touch екран, който може да се накланя до 90 градуса и предлага перфектно качество на картината под какъвто и да е ъгъл. Потребителите на този модел могат да гледат филми, да играят игри с тъч-технологии или да провеждат видео разговори от където и да е.
  • През втората година от съществуването си, Mobile Internet Digital Home (MIDH – таблети, мобилни телефони  и смарт TV) подразделението на Lenovo бележи нови върхове с бързи темпове, като консолидираните му продажби са се повишили с 155% на годишна база до US $718 милиона и съставляват 8% от общите продажби на компанията. Доставките на смартфони и таблети на Lenovo в Китай продължават да изпреварват ръста на доставките като цяло и към момента компанията е вторият най-голям производител на смартфони и таблети в Китай. В сегмента на мобилни телефони Lenovo бележи ръст от 12.5 пункта на годишна база по отношение на пазарния си дял в Китай, като в момента има пазарен дял от 14.2% в Китай.  През второто тримесечие Lenovo обяви, че ще стартира продажби на смартфони в Индонезия, Филипините и Виетнам, а през последната седмица компанията добави към списъка и Индия.

 

LENOVO GROUP

ОБОБЩЕНИ ФИНАНСОВИ ДАННИ

За финансовото тримесечие, приключило на 30 септември 2012 г.

 (В US$ млн., освен данните на акция)

 

 

 

 


Q2
12/13


Q2
11/12


промяна на

годишна база

Продажби

8,672

7,786

11%

Брутна печалба

1,050

947

11%

Норма на брутната печалба

12.1%

12.2%

-0.1pts

Оперативни разходи

(844)

(781)

8%

Съотношение на разходите към

приходите

9.7%

10.0%

-0.3pts

Оперативна печалба

206

166

24%

Други неоперативни разходи

(2)

(1)

47%

Печалба преди данъци

204

165

24%

Данъци

(41)

(20)

103%

Печалба за периода

163

145

13%

Миноритарно участие

(1)

(1)

12%

Печалба за разпределяне към

 

акционерите

162

144

13%

Доходност на акция (US цента)
Основна
Преобразувана

1.58

1.55

1.41

1.38

0.17

0.17