Toshiba

Toshiba Europe GmbH представя Toshiba Cloud Client Manager (TCCM) – облачна услуга, която позволява на компаниите да управляват лесно своите крайни устройства, осигурявайки пълен мениджмънт на активите и разнообразие от инструменти, които се грижат за ефективното функциониране на устройствата и тяхното съответствие. Използвайки стандартен уеб браузър, администраторите могат да съблюдават и контролират IT устройствата онлайн и в реално време, без необходимост от инвестиции в сървъри и скъпоструващ специализиран софтуер. TCCM ще бъде демонстрирана по време на Gartner Symposium ITXPO 2013.

 

Поддръжката на различни продуктови и операционни системни решения позволява множество устройства да бъдат лесно управлявани, независимо от платформата, операционната система или потребителски сценарии. Това не само подобрява организационната ефикасност и намалява времето за поддръжка, но също така увеличава продуктивността, тъй като потребителите имат лесен достъп до данни и приложения между различните устройства – компютри, лаптопи, смартфони и таблети.

 

TCCM автоматизира системите за администрация и поддръжка, които в друг случай трябва да бъдат ръчно следени. За клиентите това означава по-гъвкав мениджмънт на крайните устройства чрез един единствен интуитивен графичен интерфейс с онлайн достъп – и всичко това в архитектура, която изпълнява задачите бързо и лесно.

 

Като част от цялата услуга, TCCM предлага решение и за управление на пачовете, управление на захранването и мониторинг на твърдите дискове. Това решение също така предоставя допълнителни модули за контрол на IT активите, управление на софтуера и мениджмънт на мобилните устройства.

 

Съобразени ъпдейти и съкратено време за пачове

Функцията за управление на пачовете разпознава автоматично от целия набор ъпдейти кои от тях са необходими за съответното устройство от всички операционни системи и приложения. Това намалява крайното време за пачване и като цяло позволява по-висока степен на видимост, която лесно може да намали рисковете и усложненията в бизнес процесите.

 

Намаляване на консумацията на енергия

Функцията за управление на захранването е създадена, за да събира информация за количеството енергия, което се изразходва ежедневно, ежечасно или на всеки два часа и количеството въглеродни емисии, което бива генерирано. Настройките на захранването могат да бъдат наблюдавани чрез план на захранването и Peak Shift настройки, което позволява интелигентен баланс между основното захранване и батерията. В зависимост от интензивността на използване IT администраторът може да упражни контрол с цел да намали консумацията като се забрани промяната на настройките по захранването от страна на потребителя, да се приложат специфични настройки или софтуер за енерго-оптимизация при всяко крайно устройство.

 

Минимизиране на загубата на данни и прекъсването

Всички знаем какви главоболия може да причини на компаниите загубата или неуспешното съхранение на критично важната за бизнеса информация. HDD мониторингът е решение, което позволява изпреварващо предупреждение преди появата на проблема. Използвайки оригинален алгоритъм, който Toshiba разработи, чрез анализ на огромно количество данни в облака, потенциалните дефекти биват изчислени, така че компаниите могат да предприемат превантивни мерки като бекъп на информацията или замяна на уязвимите твърди дискове.

 

Разширена поддръжка за мобилни устройства и управление на активите

Toshiba също така представя и своя Mobile Device Manager (MDM) – модул за управление на мобилни устройства. Той ще се предлага за TCCM услугата през 2014 г. и е наличен като plug-in за съществуващия Toshiba Smart Client Manager (TSCM), TSCM2.0., който също се анонсира днес. С капацитет до 250 000 endpoints на сървър, с набор от нови функциии, включително поддръжка на различни и множество устройства, TSCM 2.0 е обединена платформа за управление, която позволява на IT администраторите да менажират натоварените бизнес процеси все по-успешно.

 

Тези подобрения ще осигурят вземане на ясни решения по отношения на хардуера и софтуера, тъй като управлението на IT активите става все по-важна част от стратегията на всяка организация. С TCCM администраторите могат да използват екрана за управление, за да наблюдават списъка с устройствата в организацията и да избират всяко едно от тях, за да получат детайлна информация.

 

Функцията за софтуерен мениджмънт предлага списък с наличния софтуер във всяко от крайните устройства. Обобщавайки информацията за използвания хардуер и наличния инсталиран софтуер, потребителите могат да оптимизират своите решения, свързани с IT покупки и редистрибуция на ресурси.

 

Ръстът на употреба на смартфони и таблети от страна на служителите прави управлението на мобилните устройства от все по-голямо значение. Модулът на Toshiba – Mobile Device Manager (MDM) – работи с различни вендори и операционни системи/платформи  и позволява на компаниите да управляват мобилните устройства чрез създаване на разрешения за потребителските профили (достъп до данни и приложения) и разширявайки мерките за сигурност като сила на паролата, кодиране, заключване на устройството и заличаване на данните. Възможността да се интегрират различни политики,  права за достъп и бизнес приложения на потребителските устройства стимулира служителите за така наречения BYOD модел на работа (Bring Your Own Device), при който те използват личните си компютри или мобилни устройства  за работа в офиса.

 

TCCM и TSCM 2.0 ще са налични в Европа през първото тримесечие на 2014 г.