Купувачите на Черния петък са похарчили рекордните 9,8 милиарда долара за онлайн продажби в САЩ

Разходите за електронна търговия по време на Черен петък се повишиха със 7,5% спрямо миналата година. Те достигнаха рекордните 9,8 милиарда долара в САЩ. Това е още една индикация, че потребителите, които се интересуват от цените, искат да харчат по-малко за най-добрите сделки и търсят такива онлайн.

Скокът на разходите в Черния петък отразява потребител, който е по-склонен да харчи, отколкото през 2022 г. Тогава цените на бензина и храните бяха болезнено високи.

Импулсните покупки може да са изиграли роля в растежа на Черния петък, тъй като 5,3 милиарда долара от онлайн продажбите идват от мобилно пазаруване. Инфлуенсърите и рекламите в социалните медии са улеснили потребителите да харчат през своите мобилни устройства.

Правим ли си сметка?

Все пак купувачите са чувствителни към цените, управлявайки по-строги бюджети поради рекордната инфлация и лихвените проценти от миналата година. 79 милиона долара от продажбите са дошли от потребители, които са избрали гъвкавия метод на плащане „Купете сега, платете по-късно“. Едва ли ще намерите много търговци, които да предлагат подобни условия в България, ако не става въпрос за покупка на изплащане.

Най-предпочитаните категории на Черен петък са електроника като смарт часовници и телевизори, заедно с играчки и игри. Данните анализират един трилион посещения на уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, 18 продуктови категории и 100 милиона уникални артикула. Проучването не проследява физически транзакции на дребно.

Анализ на Mastercard за тазгодишните разпродажби в Черен петък установи, че продажбите в магазините са се увеличили с малко над 1% в сравнение с онлайн продажбите, които са нараснали с над 8% в сравнение с миналата година.

Потребителите се чувстват по-спокойни, когато пазаруват онлайн. Така е по-лесно да се правят паралелни сравнения на цените и да се възползват от по-добрата.

Търговците на дребно са наясно с нарастването на потребители търсещи сделки. Някои от последните искат да уловят възможно най-много от тях. Редица компании обявяват по-високи нива на отстъпка. Други търговци на дребно предлагат уникални и лимитирани 24-часови промоции за определени марки и артикули.

Разходите вероятно ще започнат да намаляват колкото повече навлизаме в празничния сезон. Винаги има хора, които отлагат празничното си пазаруване, за да могат разходите да се концентрират в края на декември.