През май Facebook обяви платформата „Instrant Articles“, чрез която потребителите могат да четат новинарски сайтове директно от социалната мрежа, без да се налага да чакат страниците да се зарeдят, когато кликнат на тях. Изглежда тази идея се е харесала на други две компании – Google и Twitter – които ще си партнират за създаването проект, подобен на Instant Articles, съобщава Re/Code.
Идеята на Google и Twitter е, когато потребителите кликнат на линк, статиите да изскачат на екрана им почти веднага, вместо да се налага да чакат страницата да зареди. Завучи познато, нали? Ето я и основната разлика – двете компании създават свои инструменти за публикуване като проект с отворен код, с което се надяват да привлекат и други технологични компании, които да го използват.
Другата голяма разлика e, че Google и Twitter планират да показват на читателите кеширани уеб страници от сайтовете на издателите, а към тях ще са и оригиналните реклами, намиращи се до историята, пише Re/Code, цитирайки анонимен източник, запознат с плановете на Google. Платформата няма да бъде представена и като брандиран продукт. Към момента планът е описан като “ускорени мобилни страници”, но не е изключено преди официалния старт, насрочен за тази есен, това да се промени.
Google, Twitter и издателите все още не са договорили бизнес условията.