Facebook от край време се опитва да доминира със видео съдържание като улеснява все повече и повече създаването на клипове. Вече всеки ще може и да стриймва на живо за своите приятели, което бе най-скорошната стъпка в борбата на социалната мрежа с Periscope, Snapchat и дори YouTube. Но какво следва?
На конференцията F8 във вторник, директорът по машинно обучение във Facebook Хоакин Кандалае сподели, че компанията работи по нов алгоритъм, използващ изкуствен интелект за да тагва потребители автоматично във видео клипове. С това Марк Зукърбърг и компания ще се опитат да форматират социалната мрежа, за да стане тя по-приятелски настроена към видео съдържание. Алгоритъмът, който най-вероятно ще разчита на DeepFace технологията от Facebook, ще разпознава лицата на потребители в отделни кадри на дадено видео и ще позволява по-късно търсене на видеа, в които да речем вие сте били тагнати.
Не е ясно какви са търговските ползи от тази нова функционалност, но такива със сигурност има. Остава въпросът дали при този тип автоматично тагване важи настройката, при която можете да ограничавате материали, в които сте тагнати, да не се показват на стената ви…