Този миниатюрен електрически автомобил може да бъде нает за цената на обикновен скутер
Всеки ден в големите градове, пътищата изобилстват от автомобили, мотоциклети, скутери и всякакви други превозни средства. Така е от десетилетия. Все по – често обаче хората търсят алтернативни начини на придвижване. Много популярни в това отношение станаха електрическите скутери, електрическите велосипеди, моторните скейтбордове и едноколесни или двуколесни самобалансиращи се дъски.
В градовете, традиционните автомобили не са всичко, от което можете да се възползвате. Да не говорим за затрудненията на паркирането и съхранението. Вместо да изпадате в подобна дилема, какво ще кажете за мини електромобил, който се вписва напълно в оживената обстановка. Предлага удобни варианти за паркиране и не ви струва повече от наемането на електрически скутер. Сега производителят на автомобили, Citroën, ви доставя точно такова решение, чрез миниатюрна електрическа кола.
Градски стил
8-футовият Citroën Ami предлага две седалки и разполага с 8-конски сили, които достигат максимална скорост от 27,9 мили в час. Според френското законодателство той е категоризиран като четириколесен. Подобен на него е Renault Twizy. Всеки над 14 години може да кара такъв, без да е необходим лиценз. Страната производител ще предлага удобното превозно средство под наем, който няма да е много по – висок от този за прост електрически скутер. Ще се таксува за три часа и в зависимост от желанията на клиента. Очакванията са, че преобладаващите пътувания няма да са повече от няколко мили.
За собствениците
Най-забележителната спецификация на мъничката кола е цената й. Клиентите ще могат да я поръчат за около 6700 долара. Друг вариант е наемането, като там ще се задължите с авансово плащане от 3000 долара, след което ще ви струва около 5,67 долара седмично. Ако решите да използвате споделена услуга, тя ще ви излезе около $ 0,29 на минута. Месечният абонамент възлиза на $ 11. Това е в рамките на цените, които бихте платили за използване на електрически скутер. Сумата разбира се ще варира в зависимост от града и услугата.
Защо се ориентираме към все по-малки коли?
Европа е запозната с малките коли. През годините имаше много забавни и причудливи творения. Различни видове триколки или всеизвестните Smart автомобили все още се разхождат по много улици. Новото Ami както и други електрически превозни средства като него, развиват нишата за почитателите на малките автомобили. Със своите електродвигатели и достъпни опции, включително споделяне, те също са част от тенденцията за превръщане на градския транспорт в минималистичен. Това означава по-евтини, по-енергийно ефективни и по-удобни варианти за придвижване.
Микромобилността като начин на живот
Огледайте се по улиците в центъра на града. Ще забележите голямото разнообразие от средства, все по – причудливи и модерни. Междувременно градовете се стремят да намалят или премахнат напълно автомобилите от градските центрове, за да ги направят по-щадящи към хората и заобикалящата ги среда. Електрическите скутери са безспорно популярни, но не са за всяко пътуване.
В студено или дъждовно време не е удачно да си под открито небе. Понякога се нуждаем от място за съхранение на някакъв товар. А и не винаги се возим сами. В подобни случаи мястото е от голямо значение. Това е нишата, която електрическата миниатюрна кола запълва. Нито кола, нито скутер. Малко повече комфорт и безопасност, малко място отзад, покрив над главата и затворено пространство.
Citroën иска да изгради Ami, за да бъде общо достъпен, като минимизира броя на уникалните части. Производителят ще започне да приема поръчки в края на март, като първите доставки ще се извършат през юни. След внедряването във Франция, Ami ще бъде наличен в Италия, Португалия, Белгия и Германия.
Citroën е голямо име, но не е единствената компания, която мисли за бъдещето на мобилността в градовете. Менажерията за микромобилност бързо се разширява. Разбира се, тя включва скутери, ховърбордове и едноколесни моторни средства. Има и покрити електрически четириколесни велосипеди за един пътник или покрити електрически триколки.
Изненадващо е, че един малък електромобил ще отговаря на всички пазарни изисквания еднакво. Реализацията на Smart от Северна Америка показва, че Ami ще направи фурор по тесните криволичещи улици в Европа, отколкото по-широките булеварди из градската лудница, по-характерни за САЩ. Но каквито и да са резултатите, изглежда ще се радваме на достъпно и удобно транспортиране, което дори няма да ни излиза скъпо.