
В Женева тази седмица Bugatti събра първите и последните модели на една от най-емблематичните марки автомобили в света. Така на едно място можеше да се видят Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse „La Finale“ и първия Veyron.
Виж още: Ревю на Apple iPad mini 3
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse „La Finale“ е с 8,0-литров W16 двигател с четири турбини, генериращ мощ от 1200 к.с. и 1500 Нм въртящ момент. Снабден с най-модерната 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител, тази мощ се предава към четирите колела. Всичко това позволява на Grand Sport Vitesse да ускори от 0-100 км/ч за умопомрачителните 2,6 секунди и достигне тестваната максимална скорост от 408 км/ч.
Последната версия на Veyron е базирана върху модела Grand Sport Vitesse и представлява 450-ият и окончателен екземпляр на легендарния автомобил. С това се слага край на едно близо 10-годишно производство във фабриката на Bugatti във Франция, намираща се в Молсхайм. Последният Veyron вече е продаден на клиент от Близкия Изток и въпреки че цената му не е била разкрита, средната продажбена цена на най-новите Veyron модели е малко над 2.50 милиона щатски долара, така че може да си направите някакви заключения. Всички 450 коли, 300 купета и 150 с открити покриви, вече са продадени, така че всякакви бъдещи планове на колекционерите ще трябва да са съгласувани с изключително дълбоки джобове и умения да омайват безобразно богатите собственици Bugatti.