Amazon ще отвори най-големия си кампус в света, разположен в Хайдарабад, Индия
Това идва да покаже агресивния стремеж на Amazon да се разшири в тази част на света. Стъпката е предприета въпреки силната конкуренция от страна на компании като Walmart. Строгите регулации по отношение на чуждестранните сайтове за електронна търговия също не са в състояние да спрат растежа.
Най-новият кампус е разположен на 9,5 декара и струва стотици милиони долари. Той има 1,8 милиона квадратни фута офис пространство и е построен върху 3 милиона квадратни метра строителна площ. В сградата на кампуса има повече от 2,5 пъти стомана, от колкото е използвана за Айфеловата кула. Това само по себе си илюстрира гигантските мащаби на съоръжението.
То ще може да побере повече от 15 000 работници. Компанията има около 62 000 служители в страната, а около една трета от тях са в Хайдарабад.
Инвестицията за създаване на офис с такъв размер показва, че търговският гигант ще продължава да се разраства. Това е споделил ръководител на Amazon India.
Компанията възнамеряваше да построи огромна нова централа в Ню Йорк. В крайна сметка се е отказала от тези намерения, въпреки данъчните облекчения, които са щели да последват. Причината е била местната опозиция. Следващата централа на компанията ще се изгражда в Арлингтън, Вирджиния.
Джон Шьотлер, вицепрезидент на Amazon за глобалните недвижими имоти и съоръжения заяви, че в кампуса в Индия ще бъдат настанени служители от всички подразделения на компанията, включително уеб услуги.
Основателят и изпълнителният директор на компанията Джеф Безос отдели повече от 5 милиарда долара за разширяването в стрната. Тази стъпка е предприета, тъй като регионът предлага последния бастион на Amazon за разширяване. Заради конкуренцията в Индия, компанията обмисля да си партнира с физически магазини.
Правилата относно чуждестранните инвестиции в електронната търговия в страната влязоха в сила през януари, задушавайки както плановете на Amazon, така и на Walmart за разширяване.
Amazon, от своя страна, започна работа в Индия през 2004 г., но начинанията на дребно се оказаха печеливши едва през 2013 г. Гигантът иска да добави ресторантска доставка в страната и вече започна да предлага хранителни стоки и стрийминг на видео чрез своите първоначални оферти за абонаменти.
Различни функции в приложението, като оферти за лоялност, награди и навигация в магазина, помагат на търговците да проектират приложения, за да се разграничават от конкурентите.