Изкуственият интелект в помощ на филмовото изкуство
Всички сме добре запознати с част от филмовата магия пресъздавана от най-разнообразни звукови ефекти. Това което чуваме и ни въздейства в киното е плод на много часове труд. Пресъздаването и записването на точните тонове е продукт на редактори и специалисти. Сега изследователите се опитват да създадат изкуствен интелект, генериращ звукови ефекти. Това би улеснило създаването на касови продукции, като най-вероятно ще повлияе на цената. Ние като зрители жадуващи за все по-впечатляващи резултати едва ли ще останем разочаровани.
Надеждни тестове
В неотдавнашно проучване върху малка група от участници, беше тестван подобен продукт. Повечето от доброволците са се заблудили, че произведените от AI шумове са истински. В няколко от случаите е била избрана AI версията за оригинално аудио на видео. Това звучи много обнадеждаващо за онези, които пресъздават звукови ефекти в студиото, но засега алгоритъмът все още е далеч от перфекционизма и масовото използване.
Предизвикателството продължава
В момента AI е в период на застой. Това ще се промени в момента, в който учените измислят, как да съвместят звука с действителното видео, което уж го предава. За да бъде заблудена публиката, звуковите ефекти трябва не само да звучат реално, но и да се синхронизират с действието на видеоклипа.
Ето защо вградените видеоклипове, които са генерирани от AI, например валежи или пукащ огън са убедителни. Но ако вземем един бягащ кон, където звуковото изрязване ясно трябва да съответства на стъпките му, бързо ще проличи фалшивата нотка. Трудовите договори на звуковите редактори за сега не са застрашени, но не е трудно да си представим бъдещата реалност. В нея може би няма да успеем да различим тропотът на коня от капките на дъжда.
AutoFoley
Анализът показва, че програмата AutoFoley е най-добрата за създаване на звуци, където е необходимо. Синхронизирането им в съответствие с видеоклипа, когато става дума за общи явления не е проблем. Но е значително по-трудно да отговаря на движението, когато визуалните сцени съдържат произволни действия с конкретен миг на проява.
Ограничение в подхода представляват моментите, където се изисква обектът на класификация да присъства в цялата последователност на видеокадрите. AutoFoley понастоящем разчита на набор от данни с ограничени категории. Въпреки че патентът за програмата все още е в начален стадий, изследователите се стремят да надскочат тези препятствия. Напредъкът на иновацията ще бъде плод на бъдещи изследвания, докато не се получат достатъчно задоволяващи резултати, които да улеснят и създателите и зрителите.