Разработени съвместно с Националния център за безопасен интернет, видеата предоставят информация за опасностите онлайн, както и начини да се предпазим от тях. Телекомът провежда и кампания против тормоза онлайн, която е под наслов #БезХейт и е подкрепена от някои от най-влиятелните лица в сред подрастващите YouTube, Instagram и TikTok.

Поредицата образователни видеа адресира някои от най-честите рискове в интернет и предоставя инструменти, с които те могат да бъдат предотвратени. Видеата са насочени основно към тийнейджъри и техните родители, но съдържанието им може да е полезно за всеки потребител на интернет. Сред темите им са разкриването и защитата от фалшиви профили онлайн, защитата и управлението на смартустройствата на децата, какво е Web of Trust и разпознаването на фалшиви новини. Видеата са обединени от мотото „Без грижи за малките, спокойно за големите. Заедно за по-добър интернет“, като в следващите седмици ще бъдат публикувани и нови клипове.

#БезХейт е инициативата на Теленор, с която компанията цели да обърне внимание на тормоза онлайн. По данни на Националния център за безопасен интернет 100% от децата са били жертва на онлайн тормоз, а 70% от тях са участвали в такъв, включително и неволно. Кампанията включва някои от найпопулярните лица в социалните мрежи като Айде БГ, Анди студио, Сузи и Рени, Павел Колев и Ицака, Елекса, Еляса, Стан и Стефи и други. Те ще разкажат на последователите си за онлайн тормоза и ще ги призоват да отговарят на омразата онлайн с #БезХейт, както и да отправят позитивни послания в онлайн комуникацията си. Кампанията има и собствен филтър в Instagram, който всички потребители на социалната мрежа могат да изпробват.

И тази година Теленор награди най-добрите участници в програмата „Киберскаут“ за изминалата година. Победителите са киберскаутски отряд „Team Net Guards“ от СУ „Свети Климент Охридски“, Аксаково, които получиха грамоти и награди за постижението си. Съвместната програма на Теленор и Националния център за безопасен интернет се провежда от 2015 година насам и цели да повиши информираността на учениците и преподавателите им относно рисковете онлайн. През 2019 г. бяха пряко обучени 862 ученика от 42 училища в 25 населени места. През различни дейности те успяха да достигнат до още 2000 техни връстници и най-добрите заеха първите места в национално състезание между различните отряди.

От 2006 г. Теленор традиционно и активно подкрепя инициативите за безопасен интернет, сред които Речник на социалните мрежи, Наръчник за видовете онлайн-тормоз. Компанията бе първият телеком в България, който въведе филтър за блокиране на материали в интернет, които съдържат сексуална злоупотреба с деца.

Сподели
Предишна страницаКак AI подобрява античен запис
Следваща страницаКой ще кара екологично захранваната яхта Aqua
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.