Проучване, проведено от SIMOnlyContacts сред 2000 собственици на iPhone показва, че голяма част от тях са сляпо лоялни на марката и не биха купували нищо друго.
Около 60% от анкетираните признават своята безусловна лоялност към Apple, 78% заявяват, че не биха си представили да притежават различен телефон, но интересното е, че едва половината от анкетираните потребители заявяват, че са много впечатлени от iPhone. С други думи, те не са толкова впечатлени от самия телефон, колкото от това, че е създаден от Apple.
Данните от изследването сочат, че 54% от собствениците на iPhone са имали по-стар модел на компанията преди това, а 37% заявяват, че причината за закупуване на следващото устройство е потребителския интерфейс. 28% от анкетираните твърдят, че най-новият модел iPhone просто е най-добрият телефон за тях, а 25% са заявили, че са останали с Apple заради специфични функции на операционната система, като iMessage и FaceTime.
Сред потребителите, преминали към iPhone от други марки процентите се разпределят така: 17% от BlackBerry, 14% от Nokia, 9% от Samsung, 4% от НТС и само 2% от Sony.
“Наистина е интересно да се отчете тази сляпа лоялност сред iPhone потребителите, които не взимат под внимание останалите мобилни телефони на пазара и се доверяват на Apple, асоциирайки се с марката.”, казва Рошан Бола, основател на SIMOnlyContracts, пред The Telegraph.
Вярно ли е всъщност това и не доказва ли косвено тази анкета лоялността и на привържениците на останалите марки, чрез ниския процент преминали към iOS? Можем ли да наречем дадена група потребители слепи фанатици и не е ли всичко въпрос на предпочитания?