credit-card поведението

Учени потвърдиха новината, че дори и непълна информация за част от кредитната карта може да идентифицира нейния притежател. Екип от Масачузетския технологичен институт прекара няколко месеца в преглеждане на отчети от най-различни хора. Предоставената информация е била с изтрити данни като име, номер на банкова сметка, държава и други. Изненадващите резултати са, че учените са успели с точност от около 90% да установят покупките на определено лице.

Виж още: Нова уязвимост в Adobe Flash Player поставя много потребители под риск

Чрез анализ на поведението и честотата на покупките може да се определи също така и пола на купувача. Поведението при пазаруване се смята за точен индикатор на навиците при човека. Изследователите са открили, че жените и хората с по-високи доходи са много по-лесни за разпознаване от останалите групи.

Подобен експеримент бе проведен и от учени от университета в Бирмингам. Те са успели да идентифицират 95% от хората, чрез потреблението на мобилните телефони. Двете независими проучвания доказват колко е трудно и може би дори невъзможно е да се опази идентификацията на човек, ако той не скрие и поведението си.