Явно и тази година драмата около Galaxy Note линията няма да ни подмине. Над 10 000 батерии на Galaxy Note 4 са върнати, понеже има риск от преграване и съответно от избухване в пламаци, както при Note 7.

Цялата история обаче няма абсолютно нищо общо с миналогодишното фиаско на Note 7. Всички знаем, че проблема от миналата година беше за всички седмици и причината за него беше дизайна. Сега обаче нещата са доста по-различни. Само определени единици са застрашени и този път Samsung нямат никаква вина за това.

Този път става за дума за рефърбишд телефони от AT&T застрахователната програма, която се осъществява благодарение на FedEx Supply Chain. Някои от тези устройства изглежда са с повредени батерии с аномалии, които могат да доведат до тяхното прегряване.

За щастие, Note 4 е с батерия, която може да се смени, така че проблемът не е точно проблем. Притежателите могат просто да си купят нова батерия и да я сменят, докато компанията не се погрижи за недоразумението. FedEx вече изпраща други батерии, както и кутии, в които да се върнат въпросните телефони.

В изявление на Samsung, корейската компания изцяло прехвърля вината върху FedEx и си е в правото. Представител на Samsung спори, че „батерии на Galaxy Note 4“, не е правилно да се използва като изречение по тази тема, тъй като те не са направени от лично от Samsung.

„Рефърбишд програмата е управлявана от FedEx Supply Chain, абсолютно отделно от Samsung. Ако има афектирани притежатели, те трябва да се свържат с FedEx Supply Chain на 1-800-338-0163 или онлайн на www.exchangemybattery.com за повече информация.“, казват от Samsung.

Въпреки че Note 4 е модел на вече три години, увредените единици са продадени сравнително скоро – в период между декември 2016 и април 2017.

Засега има само един случай на прегряло устройство, което за щастие не е довело до никакви щети върху хора и вещи.

Колкото и нищожен да изглежда този проблем обаче US Consumer Product Safety Commission казва, че всеки който е с такава батерия, трябва незабавно да спре да я използва.