Microsoft пуснаха две нови видео реклами на Windows 10 Pro, с които искат да покажат превъзходството на операционната система над конкурентът в лицето на Chrome OS. Първото видео, което виждате по-горе, се фокусира върху предимствата за ученици и студенти — приложения като Sway, One Note, Office 365 и т.н. Освен това фокус има и сигурността на системата благодарение на Windows Hello и двуфакторната автентикация на Windows 10.
Второто видео (по-долу) е насочено към компании. Отново фокусът е върху сигурността, някои допълнителни приложения като Windows Ink и други. Тук виждаме малко по-агресивен маркетинг срещу Google: споменава се, че браузърът Edge е много сигурен, а Chrome — много по-податлив на зловреден софтуер.
Не на последно място, от Microsoft споменават, че всички техни приложения могат да работят на всякакви устройства, докато Chrome OS поддържа само някои определени такива на малък брой лаптопи.
От тези две видео реклами личи, че Microsoft се притесняват от конкуренцията. Ако не беше така, щяха ли доводите им срещу Google да са толкова явни?
Напоследък се забелязва растеж в продажбите на Chromebook лаптопи в САЩ, както за бизнес нужди, така и в класните стаи. Microsoft пуснаха на пазара нова машина в лицето на Surface Laptop, която рекламират като идеална за ученици и студенти. Във видеата по-горе обаче са показани възможностите на Windows 10 Pro, а не се споменава нищо за Windows 10 S.
Така или иначе, Chrome OS води на пазара, насочен към ученици и студенти, поне в САЩ. Остава да видим как ще се развие тази битка.