Художествена интерпретация на ITS | Снимка: SpaceX

По време на 68-я международен конгрес по астронавтика в Аделайде, Австралия, Илон Мъск представи най-новите си идеи около SpaceX и колонизирането на Марс. Преди известно време главният изпълнителен директор на компанията разкри детайли около следващото поколение ракета — Interplanetary Transport System, позната още с кодовото си име BFR (Big Fucking Rocket). Това ще е най-мощната ракета построявана някога, с възможност да изпрати около 450 тона до Марс, а капацитетът е между 80 и 200 души, според The Verge.

Мъск отново спомена, че първите астронавти ще могат да полетят за Марс някъде около 2024 година, като сега според него първите BRF ракати с провизии ще излетят още през 2022 г. Стана въпрос и за използване на мощното космическо возило и за лунни мисии.

Това обаче не е всичко. Накрая на презентацията на Мъск стана дума и за още нещо, което може да се сметне за дори по-интересно. BFR, или Interplanetary Transport System ще може да бъде използвана за бързи превози от един град до друг тук, на Земята. Това ще е възможно благодарение на големия капацитет и мощни двигатели, в комбинация със 100-процентовата възможност за повторна употреба на BFR. За сравнение, Falcon 9 е само с до 80% възможност за повторна употреба.

По-горе можете да видите концептуално видео, в което се вижда как ще работи BFR за земни пътувания. Пътниците се извозват с лодка до платформа в океана, където се качват на ракетата, тя излиза от Ню Йорк например, и каца в Шанхай само 39 минути по-късно. По време на пътуването пътниците ще изпитат липсата на гравитация в ниска земна орбита, като BFR ще се движи със скорост от 27 000 км/ч.

По думите на Илон Мъск, “повечето дълги пътувания [ще отнемат] до 30 минути”, като ще можете да отидете “навсякъде по света за по-малко от час”. Директорът на SpaceX и Tesla смята, че строежът на BFR може да започне след около 6 до 9 месеца.

Мъск още сподели, че в някакъв момент компанията ще насочи всички свои финанси към разработката на Interplanetary Transport System (или Big Fucking Rocket ако щете), което ще направи първите две поколения SpaceX ракети (Falcon 9 и Falcon Heavy) ненужни. Интересно е да отбележим, че Falcon Heavy все още се разработва и нейният първи тестови полет дори още не е направен. Очакваме го преди края на годината.

Художествена интерпретация на ITS и град на Марс | Снимка: SpaceX

Идеята на SpaceX е компанията да използва BFR за всичко — от изстрелване на сателити, до мисии към Марс и дори транспорт на пътници тук, на Земята. Как и кога ще стане това обаче, още не е напълно ясно, тъй като Мъск спести доста детайли (явно такива още липсват).

Предвид, че Мъск иска първите BFR с провизии да излетят за Марс през 2022 година, това дава срок за разработка на ракетата от около пет години. Напомняме, че возилото е още само концепция. Илон Мъск е познат с това, че рядко е спазвал срокове до сега. Falcon Heavy например трябваше да полети за първи път през 2013 година, а първите астронавти до Международната космическа станция трябваше да летят с Crew Dragon капсулата тази година. Вместо това, по последни данни, американските астронавти ще използват услугите на SpaceX едва през 2018 г.