Социалната мрежа Facebook не само постоянно търси начини да се разрасне, но и добавя все повече функции и допълнителни услуги. Очакваме да се появят нови изненади, но в интернет междувременно се появиха някои интересни анализи. Те се основават върху заложените цели на компаниите, които Facebook купи. Много е интересно как те ще се справят през следващата година и как ще се развият след тяхното придобиване.
Възможните отговори са разделени по категории.
ВИЖ ОЩЕ: FACEBOOK ОБМИСЛЯ ВЪВЕЖДАНЕТО НА БУТОН „НЕ ХАРЕСВАМ“
Съобщения
По-рано тази година Facebook се опита да се спаси от изпадането в категорията на приложения за мигновени съобщения чрез покупката на WhatsApp. Притеснението на социалната мрежа за загуба на пазарен дял бе породено от SnapChat. WhatsApp по скорошни данни се използва от около 600 милиона потребители, което е значителен пазарен дял. SnapChat е основен и важен конкурент, а за момента няма съобщение от тяхна страна за загуба на потребители. Очевидно е, че WhatsApp и останалите приложения трудно ще се преборят с тяхната позиция.
В опит да се защитят Facebook разработиха Slingshot, свое приложение за съобщения. Не след дълго те добавиха и Bolt към Instagram. Дори и тези решения на социалната мрежа не успяха да убедят потребителите да изберат техните платформи. Много е вероятно това състезание и борба за потребители да продължи с още по-силно желание.
Виртуална реалност
Голяма част от анализаторите и потребителите бяха искрено изненадани, когато Oculus Rift бе закупен от Facebook за 2 милиарда щатски долара. Неочакваното изявление бе съпроводено и от изказването на Зукърбърг, че Oculus Rift е инвестиция в дългосрочен план. Стратегията тук е за предизвикване на растеж на използването на технологиите за виртуална реалност. Facebook със сигурност ще използва устройството, когато има стабилна потребителска база.
Дрони
Facebook си спечели много внимание със своето решение да използва дрони за снабдяване на отдалечени места в Африка с интернет достъп. Очаква се през преследващата година те да заработят и да започнат да изпълняват своята мисия. Това е само началото за използването на дрони за такива каузи, много е вероятно в близко бъдеще Facebook да започне да предлага и други услуги чрез своите ята от летящи безпилотни устройства.