VIVACOM

VIVACOM остава водещият доставчик на телеком услуги на българския пазар с най-високи приходи за първите девет месеца на 2013 г. и лидерска позиция в секторите на фиксирана телефония и широколентови интернет услуги. Това показват финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на тази година. Общите приходи на оператора за деветте месеца са 605.6 млн. лв., което е с 6.9% по-малко в сравнение със същия период на 2012 г., като за първи път в история на оператора, приходите от мобилни услуги на VIVACOM надвишават тези от фиксирани.

Телекомът отчита 304.7 млн. лв. приходи от мобилни услуги, което е с 3% повече спрямо резултатите от 2012 г. Увеличението в този сегмент се дължи главно на ръста на мобилни абонати за периода, конкурентните цени на предлаганите услуги, продажбите на смартфони и постоянната инвестиция в подобряването на качеството на 3G мрежата му, които компенсират намалението в регулираните цени за терминиране. Броят на мобилните абонати на VIVACOM се е увеличил до 2.7 милиона – ръст от 8% в сравнение със същия период на 2012 г.

Приходите от фиксирани услуги намаляват с 15.2% на годишна база до 300.9 млн. лв., най-вече заради продължаващите тенденции потребителят да заменя домашния телефон с мобилен, засилената конкуренция между операторите и по-ниските цени на терминиране, които водят до спад в приходите от взаимно свързване. За разлика от абонатите на домашни телефони, които към деветте месеца на 2013 г. са намалели с 9.5% в сравнение с предишната година до 1.4 милиона, потребителите на широколентови фиксирани услуги се увеличават с 0.3% до 320 хиляди за същия период. Слабото увеличение се дължи основно на повишаването на клиентите, които ползват оптичната инфраструктура на телекома и компенсират спада на абонатите на интернет свързаност през ADSL. Към момента VIVACOM покрива 570 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.