Sony планира да намали продуктовата си линия от мобилни телефони и телевизори и да разчита на големите печалби от PlayStation през следващите години, пишат Reuters. Компанията започва да губи в надпреварата с големите технологични гиганти в лицето на Apple и Samsung. Във вторник стана ясно, че целта на японците е да реализират печалба от телевизорите и смартфоните, дори тя да се равнява на едва 30%.
ВИЖ ОЩЕ: SAMSUNG ГОТВИ ГОЛЕМИ ПРОМЕНИ НА ВЪРХА
„Ние не сме устремени към пазарен дял, а към печалби.“, заяви Хироки Тотоки, новоназначеният директор на мобилното подразделение на Sony, на пресконференция за инвеститорите. Смартфоните от серията Xperia не са имали силно представяне на пазара и това оказва огромна тежест върху сегашните печалби, като от компанията казаха, че ще разкрият повече подробности до края на март.
Освен намаляването на разходите за някои отдели, Sony също така планира следващата година да поднови договора за спонсорство с FIFA soccer, твърдят източници, близки до Reuters. В рамките на новия тригодишен бизнес план за електроника, японската компания ще се стреми към увеличаване на продажбите в подразделението за видео игри до 1.6 трилиона йени, което се равнява на 13.6 милиарда щатски долара.
Sony заяви, че продажбите на сензорите за камери може да се увеличат със 70% до 1.5 трилиона йени. Приходите от тях вече са стабилни, след като Apple ги използва за своите iPhone-и. От компанията казват, че излизането от пазара с мобилни устройства е опция, но компанията не може да си позволи такъв ход в момента, затова ще въведе основни промени.
Напомняме, че Samsung също обмисли стратегията си за производство на смартфони, като компанията продължава да се бори с ниските продажби на S5. По всичко изглежда, че следващите 1-2 години ще бъдат доста решаващи за големите технологични играчи.