
За разлика от конкурентните LG и Xiaomi, които имат сериозни поводи да се радват от отчетите си за третото тримесечие на 2014-та, Samsung е на обратния полюс – корейците съобщават цифри, които никак не са окуражителни, въпреки че като цяло си остават една от компаниите, които печелят най-много в технологичния бранш.
Общите приходи, които Samsung обявява за третото тримесечие на 2014-та, са в размер на $44.7 милиарда, което е значително по-малко от $56-те милиарда в същия период на миналата година. Особено фрапиращ е резкият спад на печалбата на компанията – в сравнение с 2013-та тя е почти наполовина по-малка и е най-ниската от 2011-та година насам.
Основен дял за понижените резултати имат продажбите на смартфони. Мобилните устройства в последните години са най-печелившото звено на Samsung, но сега при тях се наблюдават изненадващо слаби (за мащабите и традициите на компанията, разбира се) продажби – с цели 15 % по-малко. При таблетите, благодарение на Galaxy Tab S, се наблюдава увеличение на продажбите, но то въобще не е достатъчно, за да компенсира намалението при смартфоните.
Виж още: Galaxy Note 4 блесна с 24-каратово златно покритие
Все пак корейците запазват оптимизъм за последното тримесечие на годината, надявайки се традиционният масов шопинг по празниците през декември да обърне тенденцията. Анализатори пък коментират, че Samsung има нужда да преосмисли сериозно забележките, които феновете им отправят към новите им устройства – например прословутата любов на компанията към пластмасата, както и интерфейса TouchWiz. А според вас какво трябва да направи Samsung, за да се върне на възходящия път?